Zoek MDM

Bulletin

CD4E-transmissiestoring in een Ford Escape uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50202 door handmatig-mechanisch
U hebt helemaal gelijk, beste collega. Ik heb de remblokken van die dubbele trommel gecontroleerd, maar de zuiger nooit. Ik ben mijn rol kwijt en morgen ga ik hem eruit halen, want het is niet nodig om de versnellingsbak lager te zetten om hem te controleren, omdat hij via de achterkant naar buiten komt, en dan de pomp verwijderen... en buiten ga ik hem op de pomp monteren om perslucht toe te passen. Daar ziet u de storing als de zuiger niet beweegt of als u lucht door het elastiek hoort ontsnappen... laat me dit allemaal doen en de resultaten posten... bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 11 maanden geleden #50216 door handmatig-mechanisch

ATRM schreef: P0733 Generieke overbrengingsverhouding 3 Onjuiste overbrengingsverhouding
P0734 Generieke overbrengingsverhouding 4 Onjuiste overbrengingsverhouding

Wanneer er bij een bepaalde snelheid een fout in de overbrengingsverhouding wordt aangegeven, is het meestal een mechanisch defect. Heb je de DUBBELE TROMMEL al gecontroleerd? Deze trommel maakt gebruik van Forward/Direct, wat in sommige toepassingen de 3e en 4e versnelling beïnvloedt. Controleer deze trommel zeer nauwkeurig, want ze scheuren en het is erg moeilijk om de scheur te detecteren. Inspecteer ook de staat van de ZUIGERS die in deze DUBBELE TROMMEL werken.

Succes!!

Je had gelijk, maat. Een van de zuigers had een kapotte afdichting en er lekte druk doorheen... Ik heb hem vervangen en alles werkt prima, de transmissie is als nieuw... Ik had dat vanaf het begin willen doen, de afdichtingen controleren, maar ik was het vergeten... Bedankt voor de informatie, en ik hoop dat dit onderwerp andere mensen helpt die hetzelfde probleem hebben... Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 2 weken geleden #52616 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik had een soortgelijk probleem de andere keer en toen was het de dubbele trommel. De zuiger was kapot. Ik heb de dubbele trommel vervangen en het probleem was opgelost. Nu heb ik een ander probleem. De transmissie is weer kapot, maar blijft nu in neutraal staan. Ik ben de transmissie aan het demonteren om te kijken wat er is gebeurd. -
Ik hoop dat dit je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 2 maanden geleden #54100 door handmatig-mechanisch

De koning schreef: U hebt helemaal gelijk, beste collega. Ik heb de remblokken van die dubbele trommel gecontroleerd, maar de zuiger nooit. Ik ben de rol kwijt en morgen ga ik die eruit halen, want het is niet nodig om de versnellingsbak lager te zetten om hem te controleren, omdat hij via de achterkant naar buiten komt, en de pomp verwijderen... en van buitenaf ga ik hem in de pomp monteren om perslucht toe te passen. Daar ziet u de storing als de zuiger niet beweegt of als u lucht door het elastiekje hoort ontsnappen... laat me dit allemaal doen en de resultaten posten... bedankt

Goedemorgen, ik kwam dit forum tegen toen ik op zoek was naar een oplossing. Ik heb de CD4E-transmissie van een Mystique uit 1999 verlaagd om lekken te repareren. Dit is niet mislukt, het is volledig gerepareerd. Keerringen, banden, pasta's, enz. zijn vervangen. Bij het controleren van de Direct Force-trommel vond ik slijtage aan de binnenkant veroorzaakt door een drukring. Ik heb de trommel vervangen door een exemplaar dat in betere staat was. Bij het monteren van de transmissie en het testen deed hij wat ze zeiden. De eerste en tweede gingen goed, maar 3A en 4A niet meer. Ik heb ook de kabelbomen en PCM-signalen gecontroleerd, die waren prima. Nu zie ik dat de trommel mogelijk slecht is achtergelaten of gebarsten is.
Hoe kan ik controleren of de trommel defect is en er niets anders aan de hand is, zodat ik zeker weet dat dit het geval is voordat ik terugschakel?
Er wordt gezegd dat het mogelijk is om het dubbele vat via de pomp te laten zakken. Klopt dit?
groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 maanden 2 weken geleden #54517 door handmatig-mechanisch
Hoi Rey, heb je hetzelfde op Foromecanicos geplaatst?
Na een paar weken veel analyse, en voordat ik het opstuur voor demontage, lijkt het erop dat wanneer die twee codes, P0733 en P0734, samenkomen in een CD4E-versnellingsbak, als het geen solenoïdeprobleem is, alles wijst op defecte directe zuigerverbindingen/afdichtingen. Als de tweede versnelling goed werkt, moeten we problemen met de vierde versnelling, gerelateerd aan andere koppelingen, uitsluiten (de tweede en vierde versnelling werken vergelijkbaar, waarbij de servo de tweede en vierde versnellingsbanden aanstuurt, maar in de vierde versnelling moduleert de PCM ook de koppelomvormerklep, waarvoor een bepaalde oliedruk nodig is). Zeker als na het testen blijkt dat de lockup is ingeschakeld. Wat ik je vraag is dit: waren de verbindingen die je hebt vervangen gebroken of gebarsten, maar niet doorgesneden? Was het de binnenste of buitenste verbinding, of beide? Op de afbeelding zien we de directe zuiger 965 en de interne en externe verbindingen 336 en 337.