Zoek MDM

Bulletin

Renault Kangoo F8Q 1.9 ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45761 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ontstekingsprobleem bij de Renault Kangoo F8Q 1.9
Bedankt, mijn e-mailadres is

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45764 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ontstekingsprobleem bij de Renault Kangoo F8Q 1.9
Ik start hem door te trekken, maar hij start heel langzaam. En als je je voet van het gas haalt, slaat hij dan af? Rookt hij wel, maar niet zo veel? Blijft hij niet vanzelf staan en stopt hij als je de koppeling intrapt? Als hij start, heeft hij geen vermogen? Als je deze symptomen hebt, is de timing van de oliepomp mogelijk slecht. Het is mij overkomen met een Berlingo, daarom vertel ik het je, en ik bleef volhouden dat het niet de distributie was, totdat ik geen andere keuze had dan alles weer uit elkaar te halen en ik me realiseerde dat de pomp twee standen had.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45774 door handmatig-mechanisch

Abbaco schreef: Je hebt waarschijnlijk problemen met de krukassensor; dat komt veel voor bij dit model. Een ander probleem is dat ze de riem wel met de tandwielen hebben gesynchroniseerd, maar niet de pompasmarkering, want daarvoor heb je speciaal gereedschap nodig. Stuur me je e-mailadres zodat ik je de foto's kan sturen, want ik heb geprobeerd ze hier toe te voegen, maar dat is niet gelukt.

Bedankt voor je hulp...mijn e-mailadres is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45776 door handmatig-mechanisch

kikemec schreef: Ik start hem door te trekken, maar ik start heel langzaam. En als je je voet van het gas haalt, slaat hij dan af? Rookt hij wel, maar niet zo veel? Blijft hij niet vanzelf draaien en stopt hij als je de koppeling intrapt? Als hij start, heeft hij geen vermogen? Als je deze symptomen hebt, is de timing van de oliepomp mogelijk slecht. Het is mij overkomen met een Berlingo, daarom vertel ik het je, en ik heb volgehouden dat het niet de distributie was, totdat ik geen andere keuze had dan alles weer uit elkaar te halen en ik me realiseerde dat de pomp twee standen had.

Vriend, hij start normaal, maar zodra je je voet van het gaspedaal haalt, slaat hij af. Hij maakt geen rook. De riem heeft markeringen voor de positie van de poelies, omdat die van een fabrikant afkomstig zijn. Bij deze motoren werkt het zo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 11 maanden geleden #53391 door handmatig-mechanisch
Zorg ervoor dat u de cilinderkoppakking met het juiste aantal inkepingen (pakkingdikte) kiest. Als dit verkeerd wordt bepaald, kan de motor drukloos zijn of een hoge compressieverhouding hebben. Beide factoren beïnvloeden het starten, maar de laatste heeft ook invloed op de temperatuur.