Zoek MDM

Bulletin

Renault Kangoo F8Q 1.9 ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45712 door handmatig-mechanisch
Renault Kangoo F8Q 1.9 ontstekingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen en groeten allemaal, ik heb een probleem met een Renault Kangoo diesel f8q 1.9. De cilinderkop is vervangen vanwege oververhittingsproblemen. Nu ik hem wil starten, slaat hij niet aan. De distributieriem is origineel en aan de hand van de merktekens is alles in orde. De dieselinspuitpomp is gecontroleerd, maar de auto zelf start niet. We hebben ook de gloeibougies getest en zelfs direct aangesloten, maar zelfs toen startte de auto niet. Ik weet niet of er een sensor is die het starten verhindert of een elektronisch onderdeel, aangezien ik niet erg thuis ben in dit soort motoren. Het is niet ingewikkeld om eraan te werken, aangezien ik ze heb gemonteerd volgens de specificaties in het werkplaatsboek. Ik waardeer uw hulp... bedankt en groeten...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45713 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ontstekingsprobleem bij de Renault Kangoo F8Q 1.9
Hoi mecmoch.
Je zegt in je testrapport dat er brandstof in de injectoren zit, dat de timingmarkeringen correct zijn en dat de gloeibougies werken. Ik neem aan dat je voldoende toeren hebt voor de eerste start. Met die gegevens zou de motor moeten draaien, tenzij je de inspuiting hebt gesynchroniseerd met de inlaattiming. Je weet dat in meercilinder viertaktmotoren synchrone zuigers zitten, wat betekent dat twee zuigers tegelijkertijd op het BDP staan, maar dat de ene werkt en de andere in de inlaat zit. Het is gemakkelijk om een fout te maken en de inspuiting op het verkeerde moment te synchroniseren. Controleer dat en kijk wat er gebeurt.
Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45739 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ontstekingsprobleem bij de Renault Kangoo F8Q 1.9
Heb je het brandstofsysteem ontlucht? Probeer het eens met een andere auto om te kijken of hij start. Soms moet je dit doen omdat de klepstoters niet goed werken of er te veel lucht in het brandstofsysteem zit. Wat ook kan gebeuren, is dat de pomp achterstevoren vastzit. Dit gebeurt vaak bij Franse auto's, omdat ze twee merken hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45741 door handmatig-mechanisch
Je hebt waarschijnlijk problemen met de krukassensor. Dat komt veel voor bij dit model. Een ander probleem is dat ze de riem wel met de tandwielen hebben gesynchroniseerd, maar niet de pompasmarkering. Daarvoor heb je speciaal gereedschap nodig. Stuur me je e-mailadres zodat ik je de foto's kan sturen. Ik heb geprobeerd ze hier toe te voegen, maar dat lukte niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45760 door handmatig-mechanisch
Bedankt allemaal voor jullie reacties... maar de distributieriem heeft markeringen voor de motortiming en de vrijloop. Ik vond hem ook op de krukas in een handleiding op YouTube. We hebben hem ook met een pick-uptruck getrokken en hij startte, maar hij sloeg af en bleef niet aan, dus ik weet niet wat ik verder moet doen. Misschien is het de krukassensor, maar de auto werkte wel toen ik hem kreeg. Het kan niet zijn dat de sensor beschadigd is... of toch wel... bedankt.