Hallo allemaal, na het lezen van dit bericht neig ik naar wat Ismael zegt, in die zin dat de regeleenheid een storing heeft gedetecteerd in een van de belangrijkste regelcircuits. Om een diagnose te kunnen stellen, zou het handig zijn om te verduidelijken wat de code is: P0216 of P0261? de p0xxx-codes zijn algemeen voor alle OBD-systemen, maar het zou ook P1216 Isuzu-brandstofsolenoïde-responstijd te kort kunnen zijn, of de brandstofregelsolenoïde in de pomp wordt gedetecteerd als een te korte responstijd, de p1xxx-codes zijn specifiek voor elke fabrikant, ze betekenen NIET hetzelfde voor alle merken en modellen, het is een mogelijkheid wanneer u twijfelt over de code die door de ECU wordt verzonden, het zou raadzaam zijn om dit te verduidelijken, voor mij is het essentieel voor de juiste diagnose, ten slotte een defecte cilinderkoppakking, hoewel het mogelijk is, duiden de symptomen er niet op en ook worden er codes weergegeven door de regeleenheid die verwijzen naar de voorregeling EN/OF de hoeveelheid ingespoten brandstof voor mij is het probleem duidelijk de injectie, daarnaast meldt de persoon normaliteit totdat het opwarmt en schokt en rookt (brandstof wordt niet op tijd in de motor ingespoten), dit is typisch voor een solenoïde-storing, ten slotte negeer ik de foutcode of ben ik er niet zeker van, naar mijn mening is het een diagnostische fout, om een of andere reden geeft de regeleenheid, die altijd en in realtime die circuits bewaakt, ze weer, Helpt ons bij het diagnosticeren van een storing die wordt veroorzaakt door hitte of een storing in een circuit of elektronisch regelsysteem. Dit wordt niet altijd weergegeven op een testbank (zoals hydraulische tests van een cilinderkop of blok). Hoewel dit de juiste manier is om te diagnosticeren, leert mijn ervaring me dat het slechts een van de vele tests is. De omstandigheden zijn niet hetzelfde als de werking van de pomp in de motor. Bij een intermitterende storing geeft de persoon bovendien aan dat het handmatig opvoeren van de pomp de storing verbetert... dat wil zeggen, de storing in de voorloopregeling is duidelijk. Nu moeten we bepalen wat de oorzaak is. Daarnaast laat ik u deze pdf achter, een scriptie over het regelsysteem van deze motor. Hoewel deze op een Izusu-pick-up is gemonteerd, is de motor hetzelfde:
repositorio.espe.edu.ec/bitstream/21000/4465/1/M-ESPEL-0060.pdf
Groeten allemaal.