Zoek MDM

Bulletin

Isuzu 3.0 motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45300 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Isuzu 3.0 motorstoring
Het lijkt me een common rail-systeem, en ik denk dat het probleem, zoals je al zei, bij een goede start (ik sluit luchtlekken in de brandstofleiding uit), een defecte temperatuursensor is. Wanneer de motor warm wordt, verandert de weerstand van deze sensor niet, waardoor hij koude motorwaarden aangeeft, zelfs als de motor al warm is. Omdat de weerstand niet afneemt, handhaaft de ECU de voorontstekingswaarden van de brandstofpompsolenoïde en past deze niet aan de werkelijke motortemperatuur aan. Dit resulteert in een overschot aan brandstof dat wordt ingespoten maar niet verbrand. Dit is slechts een vermoeden, meer niet, want we zouden ook andere dingen moeten controleren: lekkages bij de injectoren, retourleidingen van de injectoren, het brandstofinlaatfilter bij de pomp, enzovoort. Je moet een diagnose laten stellen; anders is het moeilijk om het zeker te weten. Groeten!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45301 door handmatig-mechanisch
De diagnose gaf een fout in het injectiesysteem aan. Ik heb versleten zuigerveren uitgesloten, aangezien de sleepwagen voldoende vermogen heeft en dit alleen gebeurt als de motor warm is. Er komt rook uit de uitlaat tijdens het trekken, niet ervoor of erna, zoals Ismael terecht opmerkte. Ik denk dat het min of meer is wat jij zei, en ze zijn vastbesloten om de pomp te vervangen. Maar als die al gereviseerd is, zou hetzelfde probleem zich niet meer mogen voordoen. Of ze hebben hem niet correct geïnstalleerd (de pomp is elektrisch, ik denk dat ik dat niet heb vermeld), of ze hebben de timingparameters niet goed ingesteld. Ik ga vandaag weer naar de garage om te horen wat ze me vertellen. Bedankt, jongens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45302 door handmatig-mechanisch
Je doet er goed aan om het nog eens te controleren, want het probleem lijkt in het elektronische aansturingssysteem te zitten, en niet in de pomp zelf. De diagnose zou de foutcode moeten weergeven; alleen "injectiesysteem" zeggen is niet voldoende. Het systeem omvat sensoren, ECU-parameters en zelfs de sensoren van de pomp zelf. Deze specifieke code zou moeten worden weergegeven. Misschien hebben ze niet de juiste software voor de diagnose, of proberen ze je op te lichten... Ga het nakijken en laat het ons weten. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45306 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, daar ben ik weer. Ik ben naar de garage geweest en... dezelfde symptomen. De pomp is een Bosch VP44 en de foutcode is P0261 of P0216. Als die foutcode zou verschijnen, zou je denken dat het aan de injector ligt, maar ik denk nog steeds dat het de elektronische regelprintplaat is. We zullen zien wat er gebeurt. De motor is een 3.0 D-4JH1-X
en het onderdeelnummer van de pomp is 0470504026. Ik hoop dat ze me morgen iets kunnen vertellen, want een nieuwe kost €4600 plus btw.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45308 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb er vanmorgen naar gekeken en het komt inderdaad overeen met foutcode 216. Zoals je ziet, verwijst het naar vuil in de inlaatplug van de brandstofpomp. Zoals je vriend al zei, veroorzaakt dit problemen met de ontstekingstiming en het stationair toerental door een defect signaal. In de handleiding staat dat je de inlaatbuis van de brandstofpomp moet reinigen (er zit een filtertje in de schroef), vervolgens alle lucht moet laten ontsnappen totdat de pomppomp stevig aanvoelt, en dan de motor moet starten. Probeer het eens; het is heel simpel. Ik zal kijken of ik je een foto van de schroef en de tekst erop kan sturen, of in ieder geval de handleiding (als dat lukt). Groetjes!