Zoek MDM

Bulletin

Isuzu 3.0 motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45300 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Isuzu 3.0 motorstoring
Het lijkt mij dat het common rail is en ik denk dat het probleem, zoals u zegt, het start goed (ik sluit luchtinlaten in de toevoerbuis uit), een defect is van de temperatuursensor. Wanneer de motor opwarmt, varieert deze sensor de weerstand niet, maar geeft hij waarden van een koude motor aan terwijl deze al warm is. Doordat de weerstand niet wordt verlaagd, handhaaft de ECU de vervroegde waarden in de elektromagnetische klep van de pomp en past deze niet aan de werkelijke temperatuur van de motor aan. Hierdoor wordt er teveel brandstof ingespoten en niet verbrand.... dit is een vermoeden, meer niet... er zouden meer dingen moeten worden onderzocht, zoals lekken in de injectoren, terugstroming hiervan, het brandstofinlaatfilter naar de pomp... u moet een diagnose stellen, anders is het moeilijk te zeggen. Groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45301 door handmatig-mechanisch
De machine gaf aan dat het om een injectiesysteem ging. Ik sluit versleten ringen uit, omdat de kraan veel vermogen heeft. Dat gebeurt alleen als hij warm is. Er komt rook uit als hij trekt, noch ervoor noch erna, zoals Ismael zegt. Ik denk dat het min of meer is wat jij zegt. Ze willen de pomp sowieso doorspoelen, maar als hij al is gereviseerd, zou dat niet moeten gebeuren. Of ze hebben hem niet goed gemonteerd (de pomp is elektrisch, dat heb ik volgens mij niet gezegd). Of ze hebben hem niet de juiste voorloopparameters gegeven. Vandaag ga ik weer naar de werkplaats om te kijken wat hij me vertelt. Bedankt jongens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45302 door handmatig-mechanisch
Je hebt gelijk om het te controleren, want het probleem lijkt in de elektronica te zitten en niet in de pomp zelf. De diagnose zou de foutcode moeten weergeven. Het heeft geen zin om alleen "injectiesysteem" te tonen. Het systeem omvat alles, van sensoren en ECU-parameters tot de sensoren van de pomp zelf. Deze code moet worden gespecificeerd. Mogelijk hebben ze niet het juiste programma om de diagnose uit te voeren, of proberen ze je een "truc" uit te halen. Ga het controleren en laat het ons weten. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45306 door handmatig-mechanisch
Hallo jongens, ik zie weer niks. Ik ben naar de garage geweest en daar is het... dezelfde symptomen. De pomp is een Bosch vp44. De foutcode is P0261 of P0216. Als de foutcode klopt, zou het aan de injector liggen. Ik denk nog steeds dat het door de printplaat komt. Laten we eens kijken wat er gebeurt. De motor is een 3.0 D-4JH1-X.
Het pompnummer is 0470504026. Ik hoop dat ze me morgen iets vertellen, want ik heb om een nieuwe gevraagd en die kost 4600 euro plus btw.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45308 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb vanmorgen gekeken en het komt inderdaad overeen met fout 216. U zult zien dat dit verwijst naar vuil in de inlaatdop van de pomp. Zoals uw vriend u vertelde, geeft het deze vervroegde storingen en slechte regeling vanwege een signaalstoring. In de handleiding staat dat u de inlaatbuis van de pomp moet schoonmaken (er zit een zeef in de schroef), vervolgens alle lucht moet wegpompen totdat de aanzuigende "peer" hard wordt en dan kunt u de pomp starten... Probeer het eens, het is heel eenvoudig. Ik zal kijken of ik u een foto van de schroef kan sturen met wat erop staat, of in ieder geval de handleiding (als dat lukt). Groeten!!!