Zoek MDM

Bulletin

SILVERADO KOUDE START

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44323 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-monteurs op het onderwerp KOUDE START VAN SILVERADO
Als het de CMP en de CKP betreft, weet ik niet of u daarop doelt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44375 door handmatig-mechanisch
Hallo, vergeef me als ik het mis heb, want ik ben niet bekend met deze auto. Hij heeft echter wel een koelvloeistoftemperatuursensor in de cilinderkop. Ik zal eens kijken of die defect is en de injectorpuls of de ontstekingsvervroeging niet verhoogt (wat vergelijkbaar is met een carburateurchoke). Zo ja, dan slaat hij uiteraard af bij accelereren, en hij slaat niet af als hij koud is. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44382 door handmatig-mechanisch
Ik heb deze sensor vervangen en de originele erin gezet, maar ook dat werkte niet. Ik heb carbucleaner gebruikt en hij sloeg meteen aan, alsof het probleem met de brandstof te maken had. De raildruk was 60 psi, wat mij normaal lijkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44621 door handmatig-mechanisch
Hallo Nery Uciel, hoewel alle GM Vortec-motoren sequentiële brandstofinspuiting hebben, moet de brandstofinspuiting bij een koude start (vanwege het ontwerp van de motor en het spruitstuk) gelijktijdig plaatsvinden om een correcte start te garanderen, vooral bij lage temperaturen. Nissan gebruikt dezelfde koudestartstrategie. De codes die u mij geeft, betekenen dat deze startstrategie met gelijktijdige injectie (in alle cilinders, NIET volgens de ontstekingsvolgorde van de motor) niet wordt uitgevoerd, waardoor koude starts erg moeilijk zijn. De motor-ECU moet daarom een signaal ontvangen van de startmotor die draait (startsignaal) op de scanner en als de motor koud is = inj simulatea = goede koude start. Daarom raad ik aan om deze parameter (startsignaal) op de scanner te controleren; normaal gesproken staat deze uit. Als u de motor start, moet dit signaal aan gaan. Als dit niet gebeurt, altijd uit, controleer dan de aansluiting van het startsignaal op de regeleenheid. Kortom, uw systeem probeert koud te starten met een warmestartstrategie, waardoor het brandstoftekort oploopt. Daarom start het systeem direct wanneer u brandstof toevoegt via het inlaatspruitstuk. In zeldzame gevallen kan deze foutcode ook te wijten zijn aan een defecte of niet-originele katalysator. Ik raad ook aan om de EVAP-aansluitingen te controleren. Laat het ons weten als u het probleem hebt opgelost. Hoe dan ook, dat is waarschijnlijk het geval. Ik heb deze storing persoonlijk gezien bij verschillende GM V-motoren en Nissans omdat ze deze koudestartstrategie gebruiken. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling