Hallo Nery Uciel, hoewel alle GM Vortec-motoren sequentiële brandstofinspuiting hebben, moet de brandstofinspuiting bij een koude start (vanwege het ontwerp van de motor en het spruitstuk) gelijktijdig plaatsvinden om een correcte start te garanderen, vooral bij lage temperaturen. Nissan gebruikt dezelfde koudestartstrategie. De codes die u mij geeft, betekenen dat deze startstrategie met gelijktijdige injectie (in alle cilinders, NIET volgens de ontstekingsvolgorde van de motor) niet wordt uitgevoerd, waardoor koude starts erg moeilijk zijn. De motor-ECU moet daarom een signaal ontvangen van de startmotor die draait (startsignaal) op de scanner en als de motor koud is = inj simulatea = goede koude start. Daarom raad ik aan om deze parameter (startsignaal) op de scanner te controleren; normaal gesproken staat deze uit. Als u de motor start, moet dit signaal aan gaan. Als dit niet gebeurt, altijd uit, controleer dan de aansluiting van het startsignaal op de regeleenheid. Kortom, uw systeem probeert koud te starten met een warmestartstrategie, waardoor het brandstoftekort oploopt. Daarom start het systeem direct wanneer u brandstof toevoegt via het inlaatspruitstuk. In zeldzame gevallen kan deze foutcode ook te wijten zijn aan een defecte of niet-originele katalysator. Ik raad ook aan om de EVAP-aansluitingen te controleren. Laat het ons weten als u het probleem hebt opgelost. Hoe dan ook, dat is waarschijnlijk het geval. Ik heb deze storing persoonlijk gezien bij verschillende GM V-motoren en Nissans omdat ze deze koudestartstrategie gebruiken. Met vriendelijke groet.