Zoek MDM

Bulletin

oververhitting hulp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3961 door handmatig-mechanisch
oververhittingshulp Geplaatst door manual-mecanica
:( Hallo vrienden, ik ben Rabul en ik maak me zorgen. Na ongeveer twee uur rijden stopt de ventilator van mijn Chevy ermee. Ik moet hem minstens een half uur laten afkoelen en dan begint hij weer te draaien. Ik hoop dat iemand me advies kan geven over wat ik kan doen om oververhitting te voorkomen. Heel erg bedankt. sss Rabul.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3980 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: hulp bij oververhitting
Hallo, allereerst, wat de ventilator aan en uit doet gaan is de temperatuurlamp. Die zit op de radiator zelf. Hij is van metaal en heeft verkleurd koper. Vervang hem. Het is niet duur, 50 tot 80 peso.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3981 door handmatig-mechanisch
Mijn beste rabul, het gebeurt vaak dat de lamp oververhit raakt en vastloopt, maar ook de ventilatormotor. Als die oververhit raakt, beschermt hij zichzelf en gaat hij niet meer aan. Om te zien welke van de twee
het is, kun je de ventilatormotor met een in water gedrenkte doek afkoelen. Als hij dan sneller reageert, ligt daar de fout. Zo niet, doe het dan op de lamp om te zien welke het is. De meest correcte manier is om de multimeter op de lamp te zetten, maar ik weet niet welk bereik die moet hebben, dus doe in de tussentijd wat ik je heb gezegd. Ik hoop dat ik je kan helpen, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3989 door handmatig-mechanisch
Het kan de temperatuurlamp zijn die kapot is. Een manier om te controleren of de lamp kapot is, is door hem los te koppelen. De ventilator slaat dan aan. Als dat niet gebeurt, kan het probleem zitten in het relais dat de ventilator activeert. Als de ventilator aangaat, controleer dan de lamp met een voltmeter en plaats de lamp in een bak met water om het water te verwarmen. Als de voltmeter een andere waarde aangeeft, is de lamp in goede staat. Nou, dat is alles. Ik hoop dat dit advies helpt. Tot ziens. B) B) B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4022 door handmatig-mechanisch
Inderdaad Raul, zoals meerdere mensen je al hebben geantwoord, klopt het, hoewel niet alle elektrische systemen hetzelfde zijn. Ik heb een Chevy, maar nog zonder dat probleem. In een andere auto die ik had, heb ik wel ervaring opgedaan met koelsystemen. Zoek het lampje dat de ventilator start en draai het los. Controleer het en het is vrijwel zeker dat het bedekt is met kalkaanslag of kalkaanslag, waardoor de warmteoverdracht en de startvolgorde verslechteren. Je kunt het schoonmaken door het te schuren, maar het is zo goedkoop dat het beter is om het te vervangen. Controleer bij aankoop of de temperatuur in graden Fahrenheit hetzelfde is. Ik hoop dat mijn reactie nuttig voor je is. ALS JE WANHOPIG BENT, GA DAN NAAR DE ELEKTRICIEN EN CONTROLEER DE VENTILATORMOTOR, EN VERGEET NIET DE ELEKTRISCHE AANSLUITING TE CONTROLEREN.