Zoek MDM

Bulletin

probleem met Peugeot 405

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3735 door handmatig-mechanisch
Probleem met Peugeot 405 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, allereerst wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Jonathan, ik kom uit Chili en mijn auto is een Peugeot 405 uit 1996 met een 1.8-motor. Het probleem is dat er onlangs olie is gaan lekken via de oliedop die op de motor zit, naast het luchtfilter. Ik heb de oliedop vervangen en er blijft olie lekken, maar het lekt alleen als de motor hard draait bij lage snelheid. Het lekt niet als de auto stilstaat en ik gas geef. Het lekt alleen als de motor hard draait. Ik heb de bougies gecontroleerd om te zien of er compressieverlies was, maar er gebeurde niks. De bougies zijn droog en heel.
Ik hoop dat iemand mij alvast kan helpen, alvast bedankt.
Jonatahn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3750 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Peugeot 405
Hallo Jonathan, controleer de ontluchting of de uitlaatpijpen van de motor. Mogelijk is er een verstopt of losgekoppeld. Je zou moeten kijken of ze rechtstreeks naar de inlaat of via een decanter lopen. Controleer en laat het me weten. Wat er aan de hand zou kunnen zijn, is dat er, omdat er geen uitlaat is, gassen door het deksel naar buiten komen. Groeten, Alf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3784 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, ik had de hoop al opgegeven, lol.
Kijk, laatst controleerde ik de motor goed, en in dat deel waar de oliedop aan de voorkant zit, kwamen drie slangen uit.
Ik heb ze losgekoppeld en zag dat ze allemaal rechtstreeks naar het carter liepen, of in ieder geval leek het erop dat ze daarheen gingen. De tweede heeft een aansluiting na het luchtfilter en vóór de carburateur, en de derde gaat rechtstreeks naar één kant van de carburateur, maar geen van hen was afgedekt.
Maar omdat ik nieuwsgierig en bezorgd was, heb ik het kleppendeksel verwijderd en die drie uitlaten gecontroleerd, maar tot mijn verbazing liep geen van hen naar het kleppencompartiment. Het kleppendeksel had een afgesloten kamer die die drie uitlaten met elkaar verbond.
Laatst stelde een buurman die vraag aan zijn monteur en hij vertelde hem dat sommige een interne ontluchter hebben. Hoe waar kan dat zijn?
Puxa, ik hoop dat je me kunt adviseren zodat ze me niet voor de gek houden en me een belachelijk hoog bedrag laten betalen. Als je wilt, kan ik je wat foto's sturen van het betreffende deksel.
Alvast heel erg bedankt.
Jonathan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3822 door handmatig-mechanisch
Jonathan: Als je neus verstopt is, waar adem je dan? Dit is hetzelfde principe. Die opening zou geblokkeerd kunnen zijn, waardoor er geen lucht meer doorheen kan om de uitlaatgassen te absorberen. Groeten, Alf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3829 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal: Nou, ik zal me even voorstellen. Ik ben Marcos uit Córdoba en ik heb een 405 93 benzinecarburateur. Ik heb hetzelfde probleem met de olie. Ik denk dat er een zuigerveer gebroken is, want hij pompte voorheen niet zo goed. Is dit iemand anders ook overkomen?
Met vriendelijke groet.
;)