Bedankt voor je antwoord, ik had de hoop al opgegeven, lol.
Kijk, laatst controleerde ik de motor goed, en in dat deel waar de oliedop aan de voorkant zit, kwamen drie slangen uit.
Ik heb ze losgekoppeld en zag dat ze allemaal rechtstreeks naar het carter liepen, of in ieder geval leek het erop dat ze daarheen gingen. De tweede heeft een aansluiting na het luchtfilter en vóór de carburateur, en de derde gaat rechtstreeks naar één kant van de carburateur, maar geen van hen was afgedekt.
Maar omdat ik nieuwsgierig en bezorgd was, heb ik het kleppendeksel verwijderd en die drie uitlaten gecontroleerd, maar tot mijn verbazing liep geen van hen naar het kleppencompartiment. Het kleppendeksel had een afgesloten kamer die die drie uitlaten met elkaar verbond.
Laatst stelde een buurman die vraag aan zijn monteur en hij vertelde hem dat sommige een interne ontluchter hebben. Hoe waar kan dat zijn?
Puxa, ik hoop dat je me kunt adviseren zodat ze me niet voor de gek houden en me een belachelijk hoog bedrag laten betalen. Als je wilt, kan ik je wat foto's sturen van het betreffende deksel.
Alvast heel erg bedankt.
Jonathan