Zoek MDM

Bulletin

Tuning met Hyundai Santamo lamp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37818 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: Tuning met een Hyundai Santamo-lamp
Nog een vraag: Moet ik iets loskoppelen om het af te stellen of te controleren? Zodat de ECU me niet elke keer corrigeert als ik de krukassensor beweeg? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden - 12 jaar en 10 maanden geleden #37820 door handmatig-mechanisch
De IAC regelt niet; de ECU doet dat automatisch.
Als je hem loskoppelt, gaat het toerental duidelijk omhoog of omlaag.
Zoals je al zei, daalt het toerental wanneer je de lichten aanzet. Controleer de accustatus om te zien of deze de juiste stroomsterkte voor de auto heeft. En controleer de lading van de dynamo. Dat heeft hier ook invloed op.

Wat het andere deel betreft, wat beweegt is niet de krukassensor; wat beweegt is de verdeler. Het is geen sensor.

Succes.
Laatst bewerkt: 12 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37821 door handmatig-mechanisch
Kijk, de accu is nieuw, drie maanden oud, en de stroomsterkte is 60 ampère, zoals vermeld in de handleiding van de auto. Ik heb een beetje mijn twijfels over de bedrading; misschien zijn de aarddraden niet helemaal goed, of is er een kabel defect. Ik heb er al verschillende gerepareerd. In andere auto's die ik heb gehad, stelde ik de timing altijd bij door de verdeler te verplaatsen, zoals je al zei, maar in deze auto heb ik geen verdeler. Ik heb een sensor die op een van de nokkenassen is bevestigd. Ik voeg de foto bij. Ik heb het totale stroomverbruik gemeten met een DC-stroomtang en heb ongeveer 43 ampère gemeten (met draaiende verlichting en compressor). De dynamo laadt 14,5 volt. Ik kon de stroomsterkte niet meten, maar ik zal het in het weekend controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37823 door handmatig-mechanisch
Zoals ik zie kan het verplaatst worden. Je moet de moer op de nokken die ik heb gemarkeerd losdraaien. Normaal gesproken zijn er 2, maar ik heb er 1 gemarkeerd ter illustratie.

Je laat het los en beweegt het.
Laat me weten of het voor jou werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37830 door handmatig-mechanisch
Guillermo, je hebt gelijk, maar dit model regelt het stationair draaien op basis van de watertemperatuur. Dat is echt superslecht, hahaha. Maar die vooruitgang die je laat zien versnelt de motor enorm en maakt het starten lastig als je een beetje wilt versnellen en maar een beetje wilt versnellen om het toerental te verhogen. De gaskabel heeft een plaatje met een Chinees oog dat voor dit doel kan worden verplaatst. In het inlaatlichaam zit ook een luchtschroef waarmee het toerental kan worden verhoogd en verlaagd.