Zoek MDM

Bulletin

Tuning met Hyundai Santamo lamp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #37891 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: Tuning met een Hyundai Santamo-lamp
Nou, Kikemec, vandaag schrijf ik je om je te bedanken, want dankzij jouw bijdragen heb ik de trillingen die ik bij stationair draaien had kunnen elimineren. Ik heb absoluut gedaan wat je aanraadde: de temperatuursensor loskoppelen die een signaal naar het instrumentenpaneel stuurt. Ik heb dit op dezelfde dag gedaan als jij het aanraadde. Vandaag, bijna drie dagen later, werkt hij perfect en regelt hij rond de 850 tpm. Houd er rekening mee dat de weerstand van deze sensor aanzienlijk daalt als de motor warm is (ongeveer 70 ohm). In mijn geval zat hij vol olie; misschien waren de olie en de temperatuur de oorzaak van het probleem. Ik heb de motor goed laten afkoelen en hem (alleen de sensor) ingespoten met contactreiniger en ontvetter, waardoor hij heel schoon werd. Ik heb hem aangesloten en tot op de dag van vandaag werkt hij perfect. Misschien upload ik een video op YouTube om te laten zien hoe het is geworden. Nogmaals bedankt, knuffels.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #37909 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan Ar.Costilla, geen probleem, daar zijn we voor, en het is geweldig dat je je probleem hebt opgelost. Veel succes, en als je vragen hebt, staan we voor je klaar. Zoals ik al zei, ik heb veel tijd met die motoren doorgebracht, en ze zijn een beetje in de war, maar als je er goed voor zorgt, gaat het wel. Knuffels en succes, mijn broer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42084 door handmatig-mechanisch
Hoi Ar. Costilla, ik wil je vragen of je die handleiding hebt, want ik heb er overal naar gezocht en kan hem nergens vinden. Ik heb een 2,0-liter Santamo 16v met een dubbele kleppenmotor en van de ene op de andere dag start hij niet meer, en ik weet niet wat er mis is. Ik heb de brandstofpomp vervangen omdat er te weinig druk was, zowel bij het brandstoffilter als bij de injectoren. Ik heb ze ook schoongemaakt. Blijkbaar is mijn distributieriem niet goed.
Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42092 door handmatig-mechanisch
Hoi Diegofp80, kijk, ik heb niet specifiek de handleiding van de Santamo, maar ik heb wel wat handleidingen van andere Hyundais die misschien nuttig zijn. Ik kan ze je per e-mail sturen. Geef me je e-mailadres, dan stuur ik ze je toe. Ik heb ook een keer problemen gehad met de startmotor, die viel plotseling uit en het probleem was dat de brandstofpomp vastliep. Ik realiseerde me dit omdat het stroomverbruik van de lamp te hoog was. Ik heb het gemeten en hij verbruikte 13 ampère, terwijl een verbruik van 2 ampère al veel is. Ik heb het opgelost door de pomp van de tank te halen en de voeding omgekeerd aan te sluiten, zodat hij de andere kant op draaide. Zo ontgrendelde hij de motor. Ik bespaarde mezelf $ 950, wat de nieuwe originele pomp kost. Wat betreft de afstelling: deze auto is ingewikkeld, want volgens de handleiding die ik heb, staat er dat je om hem op tijd te krijgen de scanner moet aansluiten en een modus moet loskoppelen, zodat de ECU de timing niet corrigeert elke keer dat je de sensor draait die de nokkenaspositie registreert. Ik heb veel problemen gehad met deze auto, niet omdat de auto slecht was, maar omdat hij slecht onderhouden was, maar nu rijdt hij prima. Waar kom je vandaan? Let wel, ik had het met je over de onderhoudsbeurt met een lampje, niet over de distributieriemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42102 door handmatig-mechanisch
Bij die motor zijn problemen met de riem bijna normaal. Verwijder de bovenkap, wat heel eenvoudig is, en controleer de riemspanning. Als de spanning te hoog is, is er een probleem.