Zoek MDM

Bulletin

Tuning met Hyundai Santamo lamp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37837 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: Tuning met een Hyundai Santamo-lamp
Hoi Kikemec, ik ben geïnteresseerd in je bijdrage over het feit dat deze motor het stationair toerental regelt op basis van de watertemperatuur. Morgen, zondag, ga ik de instellingen controleren en de stroboscooplamp aanzetten. Weet je of ik iets moet loskoppelen zodat de ECU de vervroeging niet corrigeert telkens wanneer ik de fotosensor draai? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37838 door handmatig-mechanisch
Denkend aan wat je zei over de motor die zwaar start, is de mijne ook een beetje zwaar, reden te meer om hem morgen te controleren. Mijn andere probleem is dat wanneer ik de airco aanzet, het toerental daalt tot 500 tpm en dan uitvalt. De stappenmotor is nieuw, net als de koelvloeistoftemperatuursensor en het TPMS. Morgen ga ik ook de signalen naar de stappenmotor met een oscilloscoop controleren. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37846 door handmatig-mechanisch
Heeft uw auto een automatische of handgeschakelde versnellingsbak? Vergeet niet dat de flowmeter erg belangrijk is in dit type auto, net als het luchtfilter. Ik heb behoorlijk wat problemen gehad met het luchtfilter in deze auto's, maar het probleem is iets anders: het toerental schommelt bij stationair draaien. Ik heb dit op twee manieren opgelost: door het originele luchtfilter te monteren en ten tweede door de temperatuurlamp los te koppelen, die met één draad naar de klokspoel loopt. Ik raad ook aan om de motorcompressie te meten, want als die niet gelijk is, is dat erg vervelend. Dit alles ter informatie, aangezien die motor vrij moeilijk te repareren is. Wat betreft uw vraag: u mag niets loskoppelen om de test uit te voeren die Guillermo noemt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37848 door handmatig-mechanisch
Hoi Kikemec, de versnellingsbak is handgeschakeld. Ik kan je vertellen: alles wat ik erin heb gezet is nieuw: de koelvloeistoftemperatuursensor, de passage actuator, de lambdasonde, de bougies, de bougiekabels, het luchtfilter (origineel). Gisteren heb ik de afstelling gecontroleerd met de stroboscoop en die was ruim boven de 10° waar hij hoort te zijn. Ik heb hem iets meer dan 10° afgesteld. Nu ga ik hem de hele week testen. Ik heb de accu 16 seconden losgekoppeld, weer aangesloten en hem 15 minuten laten regelen, zodat hij zichzelf zou afstellen zoals in de handleiding staat. De motortemperatuurmeter geeft, zodra de motor warm is, altijd aan met de naald in het midden, of ik nu in de stad of op de snelweg rijd. Dat trekt mijn aandacht. Bij andere auto's op de weg zie ik altijd de lagere waarden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37851 door handmatig-mechanisch
Ja, het is iets lager, maar een beetje is niet veel. Het is in ieder geval geen probleem als het niet opwarmt, dus maak je geen zorgen.