Zoek MDM

Bulletin

Dringend hulp nodig met Contour 2.0 ontsteking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37130 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: "Dringende hulp bij Contour 2.0 ontsteking"
Ik heb de nokkenassensor vervangen en dacht dat ik het probleem had gevonden, maar nee hoor, het probleem blijft zich voordoen. Ik begin
een beetje wanhopig te worden, haha.
Alle andere suggesties zijn van harte welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37133 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: "Dringende hulp bij Contour 2.0 ontsteking"
Hallo. De brandstofdruk ligt binnen het juiste bereik. Controleer het brandstoffilter en meet de brandstoftoevoer; deze zou ongeveer een halve liter per 30 seconden moeten zijn. Het is belangrijk om te controleren hoeveel de druk daalt wanneer u de auto uitzet. Deze zou rond de 5 psi, of maximaal 10 psi, moeten liggen wanneer de motor is uitgezet en de druk gedurende minimaal 8 uur of langer behouden moeten blijven.
Wat betreft de sensoren, controleer de weerstand en de werking van de ECT-sensor.
Het is normaal dat de auto start met de nokkenaspositiesensor losgekoppeld, aangezien deze dient als referentie voor het regelen van de ontstekingstiming. Uw probleem zou daar kunnen liggen; dit zou vrijwel direct op de scanner verschijnen als "CMP Circuit Malfunction".
Een ander belangrijk punt is het controleren van de brandstofdrukregelaar. Als deze werkt, zoals we kunnen zien aan de druk in de brandstofrail, kan er brandstof in de motor lekken via de vacuümleiding.
Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37136 door handmatig-mechanisch
Dankjewel Acosta,
de informatie die je hebt gegeven is erg nuttig. Ik zal de druk en de regelaar controleren. Het is een goede opmerking dat de injectoren niet lekken, maar ik weet niet zeker of er benzine lekt via de vacuümpoort van de regelaar. Succes, vriend. Bedankt.