Zoek MDM

Bulletin

Dringend hulp nodig met Contour 2.0 ontsteking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37099 door handmatig-mechanisch
Dringend hulp nodig met Contour 2.0 ontsteking. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo kameraden, op een contour mod.96 is het probleem het volgende, het duurt lang om te starten en als het eenmaal start kun je het uitzetten en start het meteen weer zonder problemen, maar als ik het langer dan een half uur uit laat staan start het niet meer en duurt het lang om het aan de praat te krijgen, ik heb de injectorrail verwijderd en toen ik de schakelaar opende, verwachtte ik dat er een lek was en dat dit de motor verdronk omdat het zo leek, omdat zelfs de bougies er erg zwart uitzien, hoewel ik ze net had schoongemaakt, maar mijn verrassing was dat de injectoren niet druppelen, ik heb de raildruk gemeten en deze blijft op 2,5 bar,
ik zou alle suggesties zeer op prijs stellen, maar alvast heel erg bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37100 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: "Dringende hulp bij Contour 2.0 ontsteking"
Het kan te wijten zijn aan problemen met de bougies, die mogelijk een andere warmtegraad hebben dan die van de fabrikant.
Test de bougiekabels op weerstand; een gebrek aan vonk kan ervoor zorgen dat ze slecht branden.
Als dat het geval is, controleer dan de compressie- of klepafdichtingen.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37119 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: "Dringende hulp bij Contour 2.0 ontsteking"
Hartelijk dank, mijn beste Guillermo.
Ik zal de bougies en -kabels controleren. Wat betreft het vuil op de bougies: het is roet. Het komt niet van olie, maar van overtollige benzine. Daarom dacht ik dat er een injector zou lekken, maar dat was niet het geval.
Ik zal het hele ontstekingssysteem controleren.
Nogmaals bedankt. Ik laat je weten hoe het afloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37128 door handmatig-mechanisch
Het zou de sensor kunnen zijn, de sensor die aangeeft of de auto koud of warm is. Misschien is dat de reden waarom de auto makkelijker start als hij warm is, omdat er dan geen extra benzine meer nodig is zoals bij een koude motor. Het is tijd om alle mogelijkheden uit te sluiten. Veel succes met je probleem!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37129 door handmatig-mechanisch
Bedankt Sofi,
heel goed punt. Ik ga de temperatuursensor controleren.
Wat ik nog zorgelijker vind, is dat de nokkenassensor niet op de juiste plek zat. De schroef waarmee hij vastzit, viel er bijna uit en de sensor stak uit zijn behuizing. En nog erger: als de motor wordt losgekoppeld, blijft hij draaien. Ik ging ervan uit dat deze sensor samen met de krukassensor de vonk voor de ontsteking bepaalt. Zou de motor niet moeten afslaan als de motor wordt losgekoppeld?