Zoek MDM

Bulletin

Koelvloeistoflek en ventilator werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36921 door handmatig-mechanisch
Koelvloeistoflek en ventilator werkt niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden.
Ik ben een beetje wanhopig over mijn auto vanwege twee grote problemen. Het eerste is het koelvloeistoflek dat al minstens een jaar aanhoudt. De garage heeft de radiator vervangen door een nieuwe, maar het probleem blijft bestaan. Toen zeiden ze dat ik een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir moest zetten (een expansievat, geloof ik), maar het probleem blijft bestaan, dus ik vertrouw mijn "vertrouwde" garage niet meer. Wat dit probleem betreft, merk ik dat er wat donkere, vette draden in de koelvloeistof in het expansievat drijven. Voorlopig los ik het probleem op door koelvloeistof bij te vullen, maar ik wil graag weten of het probleem kan verergeren (om geld te besparen als ik uiteindelijk toch naar een garage moet). En ik wil graag dit weten over het tweede probleem met mijn auto: de radiatorventilator slaat nooit aan, zelfs niet als de temperatuur het "verboden" niveau bereikt. Zou het voldoende zijn om de auto elke keer dat deze oververhitting optreedt te stoppen (en de motor te laten afkoelen) (om te voorkomen dat ik naar de garage moet), of moet ik hem meteen naar de garage brengen om het te laten repareren? Kan ik het zelf repareren? Kan iemand me vertellen hoe?

Groeten aan iedereen, in ieder geval, en alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36922 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Koelvloeistoflek en ventilator werkt niet.
Hoi maat, hetzelfde gebeurt mij in mijn auto. De ventilatoren gaan aan als ik op de aircoknop druk, dus ze werken, en natuurlijk daalt de temperatuur tot 32 graden Celsius of zelfs lager. Maar als ik de aircoknop verwijder, wordt het warmer en bereikt het de rode zone.
De koelvloeistof is ook bruin, hoewel ik groen heb gebruikt.
Wat ik heb ontdekt, is dat het me ook niet koelt, ondanks dat de compressor wel aanslaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36924 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Koelvloeistoflek en ventilator werkt niet.
Nou, laten we eens kijken of iemand ons kan vertellen wat we kunnen doen of wat het beste is om te voorkomen dat het probleem erger wordt.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36931 door handmatig-mechanisch
Het probleem dat u ondervindt, is dat de temperatuursensor of temperatuurklep beschadigd is, of een relais, of de zekering van de ventilator is doorgebrand.
En als u water verbruikt en u niet kunt zien waar het vandaan komt, kan het zijn dat de motor oververhit is en het water naar de uitlaat stroomt. Daardoor kunt u niet zien waar het water zich bevindt.
Controleer of de olie geen sporen van water bevat, want dat is gevaarlijk en kan uw motor beschadigen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36935 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je advies, maar ik neem aan dat de temperatuursensor de thermostaat is?
Ik denk niet dat het probleem met de ventilatorzekering bij mij hetzelfde is, want als ik op de aircoknop druk, werken de ventilatoren perfect. Ik weet niet wat een relais is.