Hallo allemaal.
Ik begin wanhopig te worden over mijn auto vanwege twee grote problemen. Het eerste is een koelvloeistoflek dat al minstens een jaar aanhoudt. De garage heeft de radiator vervangen door een nieuwe, maar het probleem blijft. Vervolgens vertelden ze me dat ik een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir (ik denk dat het expansievat heet) moest zetten, maar het probleem is er nog steeds, dus ik vertrouw mijn "vertrouwde" garage niet meer. Wat dit betreft, heb ik een paar donkere, vettige sliertjes in de koelvloeistof in het expansievat zien drijven. Voorlopig los ik het op door koelvloeistof bij te vullen, maar ik wil graag weten of dit probleem erger kan worden (zodat ik alvast kan gaan sparen voor het geval ik de auto uiteindelijk naar een garage moet brengen). En ik wil hetzelfde weten over het tweede probleem met mijn auto: de radiateurventilator slaat nooit aan, zelfs niet als de temperatuur het "verboden" niveau bereikt. Is het voldoende om de auto telkens te stoppen (en de motor te laten afkoelen) wanneer deze oververhitting optreedt (om een garagebezoek te voorkomen), of moet ik de auto dringend naar een garage brengen voor reparatie? Kan ik het zelf repareren? Kan iemand me vertellen hoe?
Alvast bedankt voor jullie hulp.