Zoek MDM

Bulletin

Koelvloeistoflek en ventilator werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36921 door handmatig-mechanisch
Koelvloeistoflekkage en ventilator werkt niet. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik begin wanhopig te worden over mijn auto vanwege twee grote problemen. Het eerste is een koelvloeistoflek dat al minstens een jaar aanhoudt. De garage heeft de radiator vervangen door een nieuwe, maar het probleem blijft. Vervolgens vertelden ze me dat ik een nieuwe dop op het koelvloeistofreservoir (ik denk dat het expansievat heet) moest zetten, maar het probleem is er nog steeds, dus ik vertrouw mijn "vertrouwde" garage niet meer. Wat dit betreft, heb ik een paar donkere, vettige sliertjes in de koelvloeistof in het expansievat zien drijven. Voorlopig los ik het op door koelvloeistof bij te vullen, maar ik wil graag weten of dit probleem erger kan worden (zodat ik alvast kan gaan sparen voor het geval ik de auto uiteindelijk naar een garage moet brengen). En ik wil hetzelfde weten over het tweede probleem met mijn auto: de radiateurventilator slaat nooit aan, zelfs niet als de temperatuur het "verboden" niveau bereikt. Is het voldoende om de auto telkens te stoppen (en de motor te laten afkoelen) wanneer deze oververhitting optreedt (om een ​​garagebezoek te voorkomen), of moet ik de auto dringend naar een garage brengen voor reparatie? Kan ik het zelf repareren? Kan iemand me vertellen hoe?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36922 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp koelmiddellekkage en niet-werkende ventilator
Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn auto, maar de ventilatoren gaan alleen aan als ik op de airco-knop druk. Dan werken ze, en natuurlijk daalt de temperatuur naar 90 graden of zelfs lager. Maar als ik de airco-knop loslaat, loopt de temperatuur weer op en schiet de temperatuurmeter in het rood.
De koelvloeistof is ook bruin, terwijl ik de groene variant gebruik.
Wat me opvalt, is dat de auto niet koelt, ook al slaat de compressor wel aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36924 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp koelmiddellekkage en niet-werkende ventilator
Laten we eens kijken of iemand ons kan vertellen wat we kunnen doen of wat het beste is om te voorkomen dat het probleem erger wordt.
Met vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36931 door handmatig-mechanisch
Het probleem dat u ondervindt, wordt veroorzaakt door een beschadigde temperatuursensor of temperatuurlamp, een defect relais of een doorgebrande zekering van de ventilator.
Als de motor water verbruikt en u niet kunt zien waar het lekt, kan dit komen door oververhitting van de cilinderkop. De warmte wordt via de motor naar de uitlaat afgevoerd, waardoor het moeilijk te zien is waar het water naartoe gaat.
Controleer de olie op sporen van water, want dit is gevaarlijk en kan uw motor beschadigen. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36935 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp, maar ik neem aan dat de temperatuursensor de thermostaat is?
Ik denk niet dat de zekering van de ventilator het probleem is in mijn geval, want de ventilatoren werken perfect als ik op de A/C-knop druk. Ik weet niet wat een relais is.