Zoek MDM

Bulletin

peugeot 206 1.9 D xtd start niet als hij koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32624 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 1.9 D xtd start niet als hij koud is
Hallo jongens, ik heb de auto naar de monteur gebracht. Een tijdje geleden had hij gecontroleerd of de dieselpomp ergens lekte... De monteur vertelde me dat de auto niet start als hij koud is vanwege een gebrek aan compressie in de motor. Waar de diesel naartoe gaat, gaat de compressie ook naartoe. Daarom heeft de auto moeite met starten als hij koud is. Wat vinden jullie? Ik moet zeggen dat als de auto eenmaal start, er geen problemen meer zijn om hem weer te starten. Het overkomt mij alleen als hij koud is. Zodra hij start, lijkt de auto te dreigen te stoppen. Dat wil zeggen dat de toerenteller omlaag en weer omhoog gaat. Dat gebeurt twee keer en dan stabiliseert hij. Ook als ik hem start, komt er een beetje witte rook uit, niet veel, maar er komt wel wat uit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32634 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 1.9 D xtd start niet als hij koud is
De witte rook in tankers is ofwel water ofwel een injector die niet injecteert, en splitst zich in drie delen en daalt. Als ik jou was, zou ik eerst naar injectoren kijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32788 door handmatig-mechanisch
Ik merkte vanochtend dat de auto brandstof verloor via de vervroegingssolenoïdeklep toen ik op het slot naast het brandstoffilter drukte. Misschien is dit de reden waarom hij moeilijk start. Weet je of het nodig is om de pomp te verwijderen om deze te vervangen? Ik vertel je dit omdat ik hem bij de hand heb, maar ik weet niet hoe ik hem moet verwijderen als hij vastzit door druk, enz.