Hallo vrienden van MDM, goedemiddag!
Ik ga jullie vertellen over een situatie die me momenteel overkomt met mijn ISUZU pick-uptruck, model 93.
Ik heb deze truck bijna 2 jaar en sinds kort begint hij te haperen doordat er olie in de radiator (en in het koelwatersysteem in het algemeen) terechtkomt. Omdat ik dacht dat de koppakking beschadigd was, bracht ik hem naar de garage, maar die vertelde me dat de pakking in orde was, omdat de olie in het water terechtkwam en niet andersom. Ik vroeg hen om de reden voor deze storing uit te leggen en ze vertelden me dat het monoblok waarschijnlijk in een koelleiding was gescheurd en dat de hele motor waarschijnlijk vervangen moest worden. Ik bracht hem naar een andere garage en die vertelde me iets heel vergelijkbaars. Denkt u dat wat u zegt echt gebeurt? Ik wil er graag op wijzen dat ik de truck ben blijven gebruiken en dat hij geen compressie (vermogen) heeft verloren en niet warmer wordt dan normaal. Een kennis stelde voor dat ik een remetalizer zoals RESURS zou gebruiken om te kijken of dat de scheur zou "dichten", maar ik betwijfel of dit daadwerkelijk gebeurt met de motor. Daarom vraag ik om jullie steun en opmerkingen over deze kwestie. Proost!