Zoek MDM

Bulletin

Pick-upmotor voert olie naar de radiator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32114 door handmatig-mechanisch
Pick-upmotor lekt olie in de radiator. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden van MDM, goedemiddag!
Ik ga jullie vertellen over een situatie die me momenteel overkomt met mijn ISUZU pick-uptruck, model 93.
Ik heb deze truck bijna 2 jaar en sinds kort begint hij te haperen doordat er olie in de radiator (en in het koelwatersysteem in het algemeen) terechtkomt. Omdat ik dacht dat de koppakking beschadigd was, bracht ik hem naar de garage, maar die vertelde me dat de pakking in orde was, omdat de olie in het water terechtkwam en niet andersom. Ik vroeg hen om de reden voor deze storing uit te leggen en ze vertelden me dat het monoblok waarschijnlijk in een koelleiding was gescheurd en dat de hele motor waarschijnlijk vervangen moest worden. Ik bracht hem naar een andere garage en die vertelde me iets heel vergelijkbaars. Denkt u dat wat u zegt echt gebeurt? Ik wil er graag op wijzen dat ik de truck ben blijven gebruiken en dat hij geen compressie (vermogen) heeft verloren en niet warmer wordt dan normaal. Een kennis stelde voor dat ik een remetalizer zoals RESURS zou gebruiken om te kijken of dat de scheur zou "dichten", maar ik betwijfel of dit daadwerkelijk gebeurt met de motor. Daarom vraag ik om jullie steun en opmerkingen over deze kwestie. Proost!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32125 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Pick-upmotor lekt olie in de radiator
Goedenavond, en als het motorolie is? Zou het de transmissie kunnen zijn? Want het is heel moeilijk om te zien wat de garage je heeft verteld. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32129 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Pick-upmotor lekt olie in de radiator
Hallo vriend, ik had hetzelfde probleem met een Toyota FJ-40 en de 2F-motor. Niet één keer, maar twee keer in de 15 jaar dat ik die auto had. Het bleek de nokkenaskeerring te zijn die kapot was. Ik hoefde hem alleen maar te vervangen, en dat was het. En net als jij verloor hij geen vermogen en raakte hij niet oververhit; er lekte alleen olie in de radiator. Ik merkte ook dat er luchtbellen uit de radiator kwamen toen ik de radiatordop eraf haalde (toen hij koud was, man). Dit was natuurlijk beter te zien door de radiator helemaal te vullen. Ik hoop dat deze informatie nuttig voor je is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32130 door handmatig-mechanisch
Als uw pick-up een automatische transmissie (AT) heeft, is de kans groot dat u uw radiator moet vervangen. Als de olie daarin afkomstig is van de automatische transmissie, raakt deze beschadigd. De koeler (die zich in de radiatordop bevindt) is waarschijnlijk "gepit" of gecorrodeerd en kan in het water lekken. Het tegenovergestelde kan gebeuren. Kijk dus snel voordat u uw voertuig nog meer beschadigt door dit op deze manier te doen...
..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32131 door handmatig-mechanisch
Nou, je hoeft de radiator niet per se te vervangen als de oliekoeler beschadigd is; hij kan gerepareerd worden. En om alle twijfels weg te nemen, controleer de kleur van de olie in de radiator. Als die rood is, heeft je vriend gelijk, dan is de versnellingsbakkoeler beschadigd. Als hij zwart of grijs is, is het de motorkoeler. Met dat bewijs ben je van alle twijfels verlost en kun je de juiste maatregelen nemen.