Zoek MDM

Bulletin

Meng de olie en het water Cordoba 1.9 D 1Y

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31722 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie en water mengen Cordoba 1.9 D 1Y
Een test die je kunt doen, is om de plek waar het water stroomt te vullen met benzine of kerosine. Als de plek erg lek is, komt de vloeistof die je op de plek waar de olie stroomt eruit. Het beste wat je kunt doen is het volgende. Plaats de tank terug op de radiator, plaats het oliefilter erop en verbind de slangen die daarop zijn aangesloten met een metalen of plastic buis en twee klemmen, waardoor het systeem wordt uitgeschakeld. Reinig vervolgens het koelcircuit van de motor, de radiator, het interieur van de motor, enz. goed. (ER ZIJN BEPAALDE ONTVETTERINGSMIDDELEN VOOR DIT DOEL.) Zodra dit is gedaan, voeg je de benodigde hoeveelheid koelvloeistof toe, ongeveer 6 liter, en test je of de olie niet meer in de extra tank hoeft te mengen. Groeten vriend.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31963 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie en water mengen Cordoba 1.9 D 1Y
Hallo allemaal.
Nou, dit weekend heb ik met de Córdoba gereden, 120 km met de oliekoeler losgekoppeld.
Met een koude motor heb ik het water uit de radiator verwijderd. Het water in de radiator is olieachtig, en daarna de oliekoeler. Ik denk dat het niet hetzelfde is.
Er zit geen water of schuim in de oliedop, alleen olie.
Het zou ergens een scheur kunnen zijn waar de olie en het water heel dicht bij elkaar zitten.
Voor de details: de temperatuurmeter zit in het midden, maar hij loopt traag, of als ik meer dan 100 km rijd, zakt hij aanzienlijk.
Waar kunnen water en olie zich mengen?
Dankjewel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31984 door handmatig-mechanisch
In 95% van de gevallen is het de oliekoeler die je hebt verwijderd, zoals mijn collega's je vertellen.
Als je olie uit de waterkoeler hebt afgetapt, is dat normaal, want het hele circuit is vuil en je moet het tien keer doorspoelen met ontvetter om alle resten te verwijderen.
Demonteer de oliekoeler, sluit een tuinslang aan en sluit het andere gat af met een dop.
Je zult zien hoe het lekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31985 door handmatig-mechanisch
of misschien is uw cilinderkoppakking doorgebrand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32050 door handmatig-mechanisch
controleer of er een oliekoeler is