Zoek MDM

Bulletin

Meng water met olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31945 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Water met olie mengen
Hallo Jonaz, is de Hyundai automaat of synchroon? Als het een automaat is, moet je bepalen welke olie zich met het water vermengt (hydraulische olie of motorolie). Om dit te doen, moet je bepalen welk oliepeil laag is. Een andere vraag is: als je de cilinderkoppakking hebt vervangen, heb je dan een vlakheidstest op de cilinderkop uitgevoerd? Is het probleem vóór of na de vervanging ontstaan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31952 door handmatig-mechanisch
De bak is automatisch en het water vervuilt de motor. De vlakheidstest van de cilinderkop en het blok was prima, net als de hydrostatische test. Ik heb er echter twee dagen mee gereden en hij mengde niet alles goed, maar verbruikte wel een liter water op 80 km. Toen ik druk op de radiator zette om te controleren of er een waterlek in het koelsysteem zat, oh verrassing, begon het weer te mengen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31955 door handmatig-mechanisch
Hallo Jonaz, als het motorolie is, zijn er twee manieren waarop olie en water zich kunnen vermengen: de eerste in de cilinderkop en de tweede in de oliekoeler. Deze bevindt zich meestal onderaan waar je het oliefilter vastschroeft. Je kunt proberen de wateraansluiting die daar doorheen loopt te omzeilen, zodat het lek van de koeler onbedekt blijft. Als er een lek is, komt het eruit en weet je zeker dat het de oorzaak is. Wat de cilinderkop betreft, onthoud dat dit motoren met een hoge compressie zijn en dat het juiste aanhaalmoment vereist is. Als je de cilinderkop niet aanhaalt, kan dit leiden tot compressieverlies en vermenging, of tot verlies van vloeistoffen die erdoorheen stromen (water en olie). Als je het hebt omzeild zoals hierboven vermeld en er geen olie- of waterlekkages waren, moet het zeker de cilinderkoppakking zijn. Laat ons weten wat er gebeurt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31956 door handmatig-mechanisch
Als je zegt dat je druk op de radiator hebt uitgeoefend en dat het mengsel gemengd is, is er een kans dat de cilinderkop een scheur heeft op een moeilijk te vinden plek, waardoor er water in de motor lekt. Wanneer je de cilinderkop draait, zet deze uit en lekt er water in.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31957 door handmatig-mechanisch
Ik dacht hetzelfde, maar ik vermoed dat de slijpmachine een hogere druk instelde dan wat ik erin zette, namelijk 15 psi.