Zoek MDM

Bulletin

XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31371 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders
Hoi Sertdi, het is een dieselmotor, en toen ik het over bougies had, bedoelde ik de gloeibougies. Ik dacht dat ik het begreep toen ik het over 1.9D had. Sorry dat ik niet duidelijk was. Bedankt voor je bezorgdheid.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31372 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders
Goedemiddag.
Het eerste wat ik wil opmerken is dat het lijkt alsof je over verschillende dingen praat.
Sergio1671, uit wat ik lees, lijkt het erop dat je doelt op de gloeibougies, ook wel bougies genoemd. Ik krijg die indruk omdat je ook vermeldt dat het een 1.9 D-model betreft, wat betekent dat hij, omdat het een diesel is, geen bougies heeft vanwege het compressie- en verbrandingssysteem van dieselmotoren, dat, zoals je zegt, alleen werkt als de motor gestart is. En sosa10 legt het probleem met de bougies uit.
Sergio1671, waar heb je het over?
Als hij op 3 cilinders staat, zoals je zegt, ligt het vrijwel zeker aan een dieselinjector. Wat voor soort injectoren heeft hij? Het zou goed zijn om te controleren of die ook stroom krijgen.
Trouwens, hoe heb je het lampje gecontroleerd? Want volgens mij heb je alleen gecontroleerd of de kachel werkte en of hij goed vermogen produceerde. Het lijkt me ook heel vreemd dat de luchtinlaat zo laag zit. Hij moet achter de grille zitten, want daar zuigt hij de lucht het beste aan. Als ik me niet vergis, zit hij naast de linkerkoplamp. Nou, kijk dan, als je kunt, ook even naar deze kleine dingetjes en verduidelijk het voor mij, want ik zit nog steeds met de twijfels die ik eerder noemde.
Ik hoop dat ik u in de toekomst kan helpen.
Het allerbeste

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31391 door handmatig-mechanisch
Hoi Brunold, ja, het is een dieselmotor. Eerlijk gezegd vroeg ik me af of de storing door een injector zou worden veroorzaakt. Het is geen elektronische injectie. De enige injector met een kabel is die in de vierde cilinder, en als ik me niet vergis is dat degene die de oorzaak is. Wat ik met een testlampje had gecontroleerd, was of er stroom naar de gloeibougies ging. Die zijn tot mijn verbazing niet alleen bedoeld om te starten, maar blijven ook opwarmen tijdens het rijden (ik heb het vergeleken met een Peugeot 206 met dezelfde motor -DW8-). De luchtinlaat, om je een idee te geven, zit onder de radiator (van bovenaf gezien). Toen ik ontdekte dat die daar zat, wilde ik mezelf wel eens van kant maken!!!! want je kunt er geen 20 centimeter hoge verkeersdrempel mee oversteken, omdat het water via de luchtinlaat naar binnen komt. Ik zal later een foto maken en uploaden, zodat je het kunt zien. Bedankt voor je bezorgdheid. Een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #31405 door handmatig-mechanisch
Als ik het goed begrijp, zou je met de testlamp een plus moeten zien, bijvoorbeeld van de accu, en dan naar de connector van de verwarming gaan... Zo ja, hoe doe je dat dan? Je controleert de aarding.
De juiste manier om dit te doen is door de lamp in serie met het circuit te verbinden, zodat deze alleen de positieve stroom ontvangt wanneer de regeleenheid dat aangeeft. Ik weet niet hoe jij het zou doen, maar probeer het eens als je het niet hebt gedaan zoals ik je heb verteld, en kijk wat er gebeurt. Als de gloeibougies altijd aan zouden staan, zouden ze de binnenkant van de cilinder verhitten, waardoor het lucht-dieselmengsel heter wordt en de verbranding slechter verloopt. Hoe heter de gloeibougie, hoe slechter de verbranding.
Aan de andere kant, wat doet je auto precies met je... een laag stationair toerental? een onregelmatig stationair toerental? slechte prestaties? Als je me meer precies kunt vertellen, kijk ik even in de Autodata om te zien wat er aan de hand kan zijn... Wat hier overeenkomt met een aantal veelvoorkomende storingen die vergelijkbaar zijn met die van jou, is dat ze aanraden om het luchtinlaatfilter te controleren (misschien is die van jou nat en laat hij de lucht niet goed door) en ze raden ook aan om het brandstoffilter en de leidingen te controleren... Ik stuur je een afbeelding van de storing in slechte prestaties...
Trouwens, ik vergat te vragen of het motorstoringslampje op het dashboard van je auto ging branden?
Het allerbeste

Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .