Goedemiddag.
Het eerste wat ik wilde opmerken, is dat het lijkt alsof jullie verschillende dingen bespreken.
Sergio1671 lijkt, afgaande op wat ik lees, de gloeibougies te bedoelen als bougies. Ik krijg die indruk omdat je ook vermeldt dat je auto een 1.9 D is, wat betekent dat deze, omdat het een diesel is, geen bougies heeft vanwege het compressie- en verbrandingssysteem van dieselmotoren, dat, zoals je terecht opmerkte, alleen werkt wanneer de motor wordt gestart. En sosa10 legt het probleem uit als zijnde gerelateerd aan de gloeibougies.
Sergio1671, waar doel je precies op?
Als de motor inderdaad op 3 cilinders loopt, zoals je zegt, komt dat vrijwel zeker door een defecte dieselinjector. Wat voor injectoren zitten erin? Het zou ook verstandig zijn om te controleren of ze wel stroom krijgen.
Trouwens, hoe heb je die test met de lamp uitgevoerd? Het lijkt me namelijk dat je alleen hebt gecontroleerd of de verwarming goed werkte en of er een goede massa-aansluiting was. Ik vind het ook heel vreemd dat de luchtinlaat zo laag zit; die zou achter de grille moeten zitten, want daar wordt de lucht het beste aangezogen, als ik me niet vergis, naast de linker koplamp. Zou je, als je tijd hebt, deze dingen even willen controleren en het ook even voor mij willen verduidelijken? Ik zit namelijk nog steeds met de vragen die ik eerder noemde.
Ik hoop dat ik je in de toekomst kan helpen.
Het allerbeste