Zoek MDM

Bulletin

XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31345 door handmatig-mechanisch
XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Xsara 1.9D uit 2002 en een paar dagen geleden ging hij na een zware regenbui kapot op straat waar ongeveer 15 cm water stond. Ik wist niet dat de luchtinlaat zo laag stond en vol water liep. Blijkbaar heeft er geen water in de cilinders gezeten, want de volgende dag startte hij normaal. Hij bleef wel een "intermitterende" storing houden, laten we zeggen, omdat hij soms op 3 cilinders blijft staan, dan weer gelijkmatig wordt en de storing terugkomt. De injectoren gaven aan dat ze in orde waren. Wat me opviel, was dat de bougies de stroom niet afsloten (ik heb het getest met een lamp). Als ik de stroomkabel loskoppelde, verschijnt de storing. Sluit ik de kabel weer aan, dan verdwijnt de storing. Ik zou graag willen weten of iemand me met deze storing kan helpen. Heel erg bedankt!!! Een knuffel. Sergio.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31347 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders
Hallo,

controleer de bougies eens. Normaal gesproken komt het vastlopen van een cilinder doordat de bougie niet goed werkt. Zelfs als je zegt dat er geen water bij de zuigers komt, moet er water in het gasklephuis zitten. Je moet de gasklephuis verwijderen en schoonmaken met CarbuClean en de bougies vervangen. Controleer ook de weerstand van de kabels. Je kunt dit doen door ze te buigen. Als de kromming merkbaar is, zijn ze niet meer goed en moeten ze vervangen worden. Ik raad ook aan om te controleren of de olie watervrij is. Ik kijk uit naar je reactie.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31350 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: XSARA 1.9 D 2002 Deze is afgesteld op 3 cilinders
Hartelijk dank, Sosa10. Ik zal doen wat je zei. Ik laat je later weten of het probleem is opgelost. Betekent dit dat de bougies nooit stoppen met opwarmen? (Ik dacht dat het alleen werkte bij het starten.) Nogmaals bedankt. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31367 door handmatig-mechanisch
Hallo Sergio1671, bougies werken inderdaad de hele tijd dat de motor draait. Als een bougie niet of niet goed vonkt, is er een storing in het voertuig en registreert de CMU dit direct. Ik sta tot uw dienst voor al uw vragen.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31370 door handmatig-mechanisch
Een vraag die rijst: als je zegt dat het een Xsara 1.9D is, hebben we het dan over een dieselmotor? Ik zeg dit omdat wat er wordt voorgesteld, doet denken aan een benzinemotor, met het probleem van de bougies. Bij een diesel is het falen van een van de gloeibougies geen reden, zelfs niet minimaal voldoende, voor het falen van die cilinder.
Voordat ik me ergens over uitspreek, twijfel ik nog steeds of het diesel of benzine is, want één ding is het type voertuig dat je noemt en een ander ding is wat ik begrijp uit de gegeven uitleg.