Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Vito 110 CDI SAEFT-fout start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30844 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Vito 110 cdi Geen start SAEFT-fout
Nou, bedankt voor de antwoorden en om je te laten weten dat je gelijk hebt. Ik heb de Mercedes vandaag laten nakijken en ze vertelden me dat de motorregeleenheid gaat doorbranden. Pffff, wat een geld, hij kost ongeveer 1300 euro, exclusief btw.

En nu is mijn idee dat ik een regeleenheid bij de sloop kan kopen, maar bij de garage zeiden ze dat als ik een regeleenheid van een andere bestelwagen koop, ik ook de regeleenheid voor de autosleutel moet kopen. Kunt u me meer of minder vertellen hoe ik dit kan repareren en wat ik daarvoor nodig heb? Heel erg bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30852 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Vito 110 cdi Geen start SAEFT-fout
Als je hem bij een sloperij kunt kopen, heb je de CR of ECU, de WSP-module en de sleutelchip nodig, ALLEMAAL VAN DEZELFDE VRACHTWAGEN. Deze drie onderdelen zijn met elkaar verbonden en zouden geen problemen moeten opleveren. Logischerwijs kost het je minder, zo'n 50% minder.
Ik raad twee dingen aan:
Ten eerste, als je hem bij een sloperij koopt, zorg er dan voor dat hij betrouwbaar is, of laat ze bewijzen dat hij werkt in de vrachtwagen die ze verwijderen, in jouw vrachtwagen, of in een andere.
Ten tweede, controleer of er geen kortsluiting in je vrachtwagen zit, anders zou de nieuwe ECU kunnen doorbranden.
Succes en laat het me weten.
Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.