Zoek MDM

Bulletin

ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30662 door handmatig-mechanisch
Hallo, kunt u mij helpen? Mijn probleem is dat ik een X Trail uit 2008 heb afgesteld, maar omdat hij volledig gemonteerd is, slaat hij niet aan. Ik heb gecontroleerd of er brandstofinjectie is en ik heb de vonk van de bobines gecontroleerd, maar alles is in orde. Het enige wat hij doet is starten als je hem probeert aan te zetten, maar verder niets. Hij kan de scanner niet lezen. Ik zou graag willen dat iemand me zijn mening geeft. Alvast bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30666 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008
Hallo vriend... Wat bedoel je met "al gemonteerd"? Heb je de motor helemaal zelf in elkaar gezet? Goed; zo niet, kan de scanner hem dan lezen? Zoek ernaar door eliminatie terwijl je hem draaiende houdt, zodat je hem later kunt scannen. Als hij volledig gemonteerd was, raad ik je aan om te beginnen met het controleren van je accupolen (zonder sulfaat en met de juiste afstelling), controleer de massaverbinding van de negatieve pool van de accu. Als er bobines of verdelers worden gebruikt, controleer dan de ontstekingsvolgorde van de motor (ik weet niet welke motor jouw truck heeft), maar ik zal je een tip geven. Als het een "V"-MOTOR is, zoek dan de cilinder of bougiekabel die het dichtst bij de demper zit; dat is cilinder nummer 1, wissel dit vervolgens in een zigzagpatroon af met cilinder nummer 2, enzovoort tot je de laatste cilinder bereikt. De ontstekingsvolgorde is belangrijk om de motor te starten. Controleer of je bougies de juiste zijn voor je auto of goed vastzitten; de draden erop zijn net zo belangrijk. Controleer de elektrische aansluitingen van uw brandstofpomp (geen speling, gebroken of losse draden). Controleer of de hogedrukbrandstofslang niet bekneld zit in de motor. Als het er goed uitziet, lokaliseer dan uw injectoren (zorg ervoor dat ze allemaal aangesloten zijn, geen gebroken of losse draden), ervan uitgaande dat ze in goede staat zijn (het is zeer onwaarschijnlijk dat ze allemaal verstopt zijn, maar niet onmogelijk!).

Controleer of er geen obstructie in de luchtinlaat van de motor zit (als er een gebrek aan zuurstof is, zal het niet ontbranden), want dan start u de motor niet.

Controleer ook, indien van toepassing, uw alarmsysteem of stroomonderbreker; deze kan geblokkeerd of kortgesloten zijn en de motor niet laten starten (dit zou het geval zijn bij een elektrische auto). Een auto start niet om 2 of 3 redenen: gebrek aan brandstof, gebrek aan vermogen of vonk, en verkeerde bestuurder... hehehe...

Ik hoop dat mijn opmerkingen u helpen, het kan geen kwaad om een ​​betrouwbare monteur te raadplegen... VEEL SUCCES en laat me weten wat u had toen u het repareerde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30669 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ontstekingsproblemen op een X Trail uit 2008
Ja, ik waardeer je reactie, hij is echt nuttig, maar alles wat je me vertelde is al gecontroleerd om te zien of er vonk is, of de bobines werken, of de connectoren goed geplaatst zijn, en het laatste wat je noemde over blokkering, dat heb ik nog niet gecontroleerd en ja, ik zal er rekening mee houden. Heel erg bedankt voor je advies, het is echt nuttig, mijn vriend.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30672 door handmatig-mechanisch
Controleer ook of de auto goed getimed en gesynchroniseerd is. Het moet een elektrisch probleem zijn dat u hindert.

Controleer ook grondig de sensoren die betrokken zijn bij de verbranding; die vrachtwagen moet een klopsensor hebben; zorg ervoor dat deze is aangesloten... Hij zou in het inlaatspruitstuk, motorblok of bij het kleppendeksel moeten zitten... Het zou niet de oorzaak van uw probleem moeten zijn, maar je weet maar nooit... Controleer uw hoofdzekering en die in de motor; het zou daar het probleem kunnen zijn... Meestal zijn dit soort problemen "dom"; u moet gewoon geduld hebben en het juiste gereedschap hebben om ze te lokaliseren... Wat het ook is, blijf ons vertellen hoe uw probleem zich ontwikkelt... Elk detail helpt.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30687 door handmatig-mechanisch
Beste vriend, het is mogelijk dat u mij het type motor geeft, op basis daarvan kan ik u vertellen dat de handleidingen op dezelfde pagina staan, evenals de locatie van foutcodes die het gaspedaal alleen activeren wanneer de motor in contact staat. Ik had dit allemaal in een van deze gevallen met een YD 22-motor. Ik heb dit lang geleden gedaan, maar ik heb er veel van geleerd.