Zoek MDM

Bulletin

HULP BIJ MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK HYUNDAY

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30213 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP MET HYUNDAY MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK
Goedemorgen, vriend!
Ik hoop dat ik je kan helpen. Je gaf aan dat je je transmissie al gedemonteerd hebt en dat deze wel kracht overbrengt naar de aandrijfassen. Het probleem zit dus waarschijnlijk in de koppeling. Je zegt dat die in orde lijkt, maar heb je hem al uit elkaar gehaald?
Controleer of de koppelingsplaat niet verbrand is, of het vliegwiel niet blauw is en vooral of de schijf/plaat niet kapot is, want dit is een van de meest voorkomende oorzaken van een storing zoals die bij jouw auto.
Ik hoop dat je probleem snel is opgelost en we zijn er voor je als je vragen hebt. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30235 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP MET HYUNDAY MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK
Er is geen andere oorzaak wanneer dit gebeurt en de tandwielen zonder problemen in de bak komen, het is de fout van de koppelingsplaat, maar die moet geen klep hebben of hij is gekristalliseerd. Hoe dan ook, het is de schijf, hoe dan ook.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30315 door handmatig-mechanisch
Vrienden, bedankt voor het advies, maar ik heb de schijf en de kraag gecontroleerd en alles was normaal. Denken jullie dat het de versnellingsbak zou kunnen zijn? Jullie, die er meer verstand van hebben, denken jullie dat er iets mis is in de versnellingsbak? Hoe kan ik wat tests uitvoeren om uit te sluiten of het defect is? En zoals ik al zei, de storing trad niet meteen op, hij begon vermogen te verliezen totdat hij stopte. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30345 door handmatig-mechanisch
Wat u zegt is heel vreemd. Verwijder de aftapplug van de versnellingsbak en kijk of er olie uitkomt met veel metaaldeeltjes en zelfs stukjes metaal. Beweeg de pilot-as met uw hand om te controleren of er speling is. Deze zou stevig moeten zijn en geen speling moeten hebben. Als er maar een beetje speling is en de versnellingen gaan erin maar het voertuig beweegt niet, denk ik niet dat het een probleem met de versnellingsbak is. Meestal is er een probleem met de versnellingsbak, het maakt lawaai en het gebeurt niet in alle versnellingen. Het lijkt erop dat er nooit sprake is van geen grip. Hebt u de schijf verwijderd of laten installeren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30347 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, de koppeling is misschien heel goed, maar het probleem ligt niet bij de versnellingsbak, maar bij de koppeling zelf. Als het een versnellingsbak was, zou er wat geluid te horen zijn, omdat die tandwielen en synchrone tandwielen heeft. Als je nooit geluid in de versnellingsbak hebt gehad, zit het probleem in de schijf. Controleer of de centrale as goed vastzit, want als de pasta en het tandwiel draaien, zal er geen kracht op staan. Ik raad je aan om de schijf alleen op de as te plaatsen en te draaien en te controleren, dan zul je zien dat dit je probleem is, want wat kikemec zei is logisch en klopt. De synchrone versnellingsbak verliest niet langzaam maar zeker aan kracht, hij stopt direct en de versnellingen en het schakelen maken een geluid.