Zoek MDM

Bulletin

HULP BIJ MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK HYUNDAY

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30198 door handmatig-mechanisch
HULP BIJ MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK HYUNDAY Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een groot probleem. Ik reed in mijn Hyundai en plotseling begon hij te slippen. Ik gaf gas, maar hij kwam niet vooruit. Dit duurde ongeveer 3 km. Toen hield hij ermee op. Hij startte wel, maar hij kwam niet vooruit. De versnellingen gaan in zonder de koppeling in te trappen. Ik ga hem vandaag uit elkaar halen. Bedankt voor je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30204 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP MET HYUNDAY MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK
Groeten, Firefox. Het vertoont symptomen die erop wijzen dat de koppelingsplaat het einde van zijn levensduur heeft bereikt. Controleer de koppelingsplaat of het vliegwiel op krassen of groeven bij het demonteren. In de meeste gevallen wordt de koppelingsset (koppelingsplaat en -kraag) vervangen. Als er groeven zijn, moet de koppelingsplaat opnieuw worden geslepen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30206 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP MET HYUNDAY MECHANISCHE VERSNELLINGSBAK
Hallo, je moet ook het vacuümsysteem controleren dat de ingaande as van de versnellingsbak aanstuurt. Als een slang lek is of los zit, kun je de koppeling wel duizend keer vervangen en werkt hij nooit meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30210 door handmatig-mechanisch
Het is een volledig mechanische kast. Ik heb de koppeling al gedemonteerd en die lijkt in orde. Ik heb wat tests gedaan met de hoofdas en die levert wel koppel aan de wielassen. Ik snap niet wat het probleem zou kunnen zijn. Alles lijkt in orde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30212 door handmatig-mechanisch
Hallo, is het je toevallig opgevallen dat de auto sterk naar een verbrande schijf rook toen hij stopte? Als je hem al uit elkaar hebt gehaald, maak dan van de gelegenheid gebruik om de remklauw te verwijderen en de schijf en plaat te controleren. Ze zouden net zo schoon moeten zijn als de schijfrem van een nieuwe auto. Een andere mogelijkheid is een losse homokineet, maar als die het begeeft, rijdt de auto niet meer.