Zoek MDM

Bulletin

automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30167 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Automatische transmissie
Hallo, controleer eerst de basisdingen, zoals of de Park/Neutral-schakelaar werkt (als het dashboard P, R, N, D, 3, 2, 1 aangeeft). Dit signaal wordt ook uitgelezen door de TCM (Transmission Control Module, oftewel de transmissiecomputer). Controleer de afstelling ervan en de schakelstang. Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad toen ik de transmissie omhoog tilde om de achterste steun te vervangen en per ongeluk vergat hem in D te zetten (mijn transmissie heeft een schakelstang en in D kan hij vrij naar N of 3 bewegen). Ik liet hem in P staan, tilde de transmissie omhoog, verving de steun en liet hem weer zakken. Toen ik een stukje ging rijden om te kijken hoe het ging, merkte ik dat de schakelindicator op het dashboard uit stond en dat het ook moeilijk was om gas te geven. Ik controleerde wat dat regelt (de Park/Neutral-schakelaar) en die bleek inderdaad beschadigd te zijn. Ik heb hem vervangen door een exemplaar van een andere transmissie, de positie afgesteld en het probleem was opgelost. Controleer dat en laat het ons weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.