Zoek MDM

Bulletin

automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30167 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: automatische transmissie
Hallo, controleer eerst de basis, bijvoorbeeld of het Stop/Neutral-bord werkt (als het op het dashboard aangeeft of het in P, R, N, D, 3, 2, 1 staat). Dat signaal wordt ook gelezen door de TCM (Transmission Control Module, of in het Creools de transmissiecomputer), de schaalverdeling en de peilstok. Het is me een keer overkomen toen ik de bak optilde om de achterste voet te vervangen en per ongeluk vergat hem in D te zetten (de mijne gebruikt een schakelstang en in D kan hij vrij naar N of 3 bewegen). Ik liet hem in P staan, tilde hem op, verwisselde de voet en liet hem weer zakken. Toen ik hem wilde laten draaien om te kijken hoe het was gegaan, zag ik dat de hendelpositie-indicator op het dashboard uitging en dat hij ook moeilijk startte. Ik heb gecontroleerd wat dat regelt (het Stop/Neutral-bord) en die had hem inderdaad beschadigd. Ik heb hem vervangen door een ander exemplaar dat ik van een andere transmissie had bewaard, de positie aangepast en dat was alles. Controleer dat en laat het ons weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.