Zoek MDM

Bulletin

2002 Trailblazer krukascorrectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30031 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukascorrectie 2002 Trailblazer
Bedankt voor je waardering Claudio

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30032 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Krukascorrectie 2002 Trailblazer

mbritor schreef: Goedemorgen: ik heb deze vrachtwagen gekocht met 170 duizend km op de teller, nu staat er 187 duizend km op de teller, ik heb hiervan geprofiteerd en nieuwe ringen gemonteerd, alleen de krukas is gecorrigeerd op -010 van het krukaslager

De kilometerstand is te laag voor een onderhoudsbeurt, laat staan een nieuwe boring voor de krukas... bovendien heb je hem recent gekocht, dus de schade is afkomstig van eerder gebruik. Vooral als het een Trailblazer is, die een motor met een veel hogere kilometerstand zou moeten hebben dan jij...

Hoe dan ook, de beslissing is aan jou, maar als het mijn geval was... zou ik het laten.

Ik heb net de zuigerveren en het metaal van mijn Silverado vervangen, omdat er olie uit verschillende keerringen lekte. Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om de motor eruit te halen en er wat onderhoud aan te doen, zonder dat ik er ook maar iets aan hoefde te doen. De truck heeft 430.000 km op de teller en ik heb hem al sinds 60.000 km.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30034 door handmatig-mechanisch
Nou, dat is mijn situatie. Mijn monteur vertelde me dat dit probleem te wijten was aan het feit dat ik geen olie pompte vanwege een ophoping van vuil (ik weet niet of ik het goed heb uitgelegd) door gebrek aan onderhoud. Hoe dan ook,
ik waardeer je tijd enorm en ik zal je advies ter harte nemen.
Nogmaals bedankt, Miguel Brito Ruiz

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30041 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, wat betreft je twijfels: de maatregel die je noemde werkt perfect. Je hoeft je monteur alleen maar te vragen de oliepomp te controleren om er zeker van te zijn dat deze niet bekrast is, of deze op een andere manier te vervangen. Als alles in orde is, monteer hem dan weer. Het werkt prima voor jou op dat punt en je moet bereid zijn de olie te verversen, zodat hetzelfde niet nog eens gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30134 door handmatig-mechanisch
Krukas- en nokkenascorrecties komen vaak voor. Ze worden goed uitgevoerd en de auto's gaan nog vele kilometers mee. Je moet alleen voorzichtig zijn met de olie. Als die perfect is, raad ik aan om hem te laten staan, dan heb je geen problemen. Krukassen kunnen zelfs worden bijgevuld om de fabriekswaarden te krijgen; het is niet het einde van de wereld. Ik heb een aantal oude auto's gerestaureerd waarvoor geen reserveonderdelen meer verkrijgbaar zijn, en ik heb dit soort reparaties uitgevoerd, en alles was in orde.