Zoek MDM

Bulletin

Revisie van de krukas van een Trailblazer uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30031 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Krukas slijpen van een Trailblazer 2002
Bedankt voor je feedback, Claudio

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30032 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Krukas slijpen van een Trailblazer 2002

mbritor schreef: Goedendag: Ik heb deze vrachtwagen gekocht met 170.000 km op de teller, nu staat er 187.000 km. Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om nieuwe zuigerveren te monteren, en alleen de krukas is afgeslepen tot -0,10 mm van de diameter van het hoofdlagers

Dat is een erg lage kilometerstand voor een revisie, laat staan ​​een revisie van de krukas... bovendien heb je hem recent gekocht, dus de schade is waarschijnlijk ontstaan ​​door eerder gebruik, vooral omdat het een Trailblazer is, waarvan de motor veel langer mee zou moeten gaan dan hij deed...

De keuze is aan jou, maar als ik jou was... zou ik het afslaan.

Ik heb onlangs de zuigerveren en lagers van mijn Silverado vervangen, omdat er olie lekte bij verschillende keerringen. Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om de motor eruit te halen en te onderhouden, zonder dat er een motorrevisie nodig was. De truck heeft 430.000 km op de teller en ik heb hem sinds hij 60.000 km had gereden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30034 door handmatig-mechanisch
Dus, dat is mijn situatie. Mijn monteur vertelde me dat dit probleem komt doordat de olie niet goed wordt rondgepompt vanwege vuil, veroorzaakt door een ophoping van slib (ik weet niet of ik het goed uitleg) als gevolg van gebrekkig onderhoud. Hoe dan ook,
ik waardeer uw tijd enorm en ik zal uw advies ter harte nemen.
Nogmaals bedankt, Miguel Brito Ruiz

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30041 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, wat betreft je vraag: het oliepeil dat je noemde is prima. Vraag je monteur om de oliepomp te controleren op krassen, of vervang hem indien nodig. Als alles in orde is, kun je alles weer in elkaar zetten; het oliepeil zou dan goed moeten zijn. Zorg er wel voor dat je de olie regelmatig ververst, zodat hetzelfde probleem zich niet opnieuw voordoet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30134 door handmatig-mechanisch
Het slijpen en vastzetten van krukassen is een gangbare klus, het wordt goed gedaan en de voertuigen gaan er veel langer mee mee. Je moet alleen voorzichtig zijn met de olie. Als het perfect is gedaan, raad ik aan om het zo te laten; je zult geen problemen ondervinden. Krukassen kunnen zelfs gereviseerd worden volgens fabrieksspecificaties; het is geen ramp. Ik heb een aantal oude voertuigen gerestaureerd waarvoor geen reserveonderdelen meer verkrijgbaar zijn, en ik heb dit soort reparaties uitgevoerd, en alles is goed gegaan.