Zoek MDM

Bulletin

Schuld

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29618 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Pech

siteblaer schreef: Bedankt voor je reactie.
Ik vergat te vermelden dat toen ik de motorkap opende, het rook alsof de auto "oververhit" was, maar er kwam helemaal geen rook uit. Het vreemdste is dat ik de dop van de watertank "heel langzaam vanwege de mogelijke stoom die eruit zou kunnen komen" eraf haalde en er geen stoom of rook uit kwam. Alles leek in orde.
Zou het kunnen dat er een probleem is met de temperatuursensor waardoor ik deze melding op het instrumentenpaneel krijg, en dat de motor daarom ook niet start?

Met vriendelijke groet

Hallo, prettige kerstdagen. Kijk, ik begrijp niet wat je bedoelt met "toen ik de motorkap opende, rook de auto naar een kachel". De enige "verwarmde" geur die ik kan onderscheiden is de vernis op de dynamospoelen of startmotor (verbrande elektromotor of elektronische componenten) of de geur van verbrande olie. Welke geur bedoel je met "rook naar een kachel?"
Ik snap ook niet wat je bedoelt met "Ik heb de dop van de watertank verwijderd, maar er kwam geen stoom of rook uit." Als er rook uit het koelsysteem komt in plaats van stoom, dan moet er wel iets mis zijn.
Zoals de vorige gast al zei, til eerst één wiel op, zet het in de vijfde versnelling en draai het wiel met de hand om te zien of de motor stug loopt, maar nog wel de compressiebewegingen maakt, of dat er geen manier is om het wiel met de hand te draaien (dan zit het vast, slechte zaak).
Als je weet dat de motor niet vastgelopen is, als we meer begrijpen van de geuren of wat de motor precies doet als je hem probeert te starten (klak en hij beweegt niet meer, geen geluid, hij draait maar start niet... leg het eens uit en je zult zien hoe je op meer ideeën komt, bij je collega's of bij mij).

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29634 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Pech
Hallo, bedankt allemaal voor de reacties.
Ik zal het je vertellen. Met de 5e versnelling ingeschakeld, draait het stuur moeiteloos rond en maakt het geen vreemde geluiden.
Als ik probeer te starten, gebeurt er niets. Het zou de accu kunnen zijn die leeg is; alleen de dashboardlampjes gaan aan en uit, maar ik denk dat het een accuprobleem is. Ik breng hem morgen naar de garage om te kijken wat ze zeggen. Ik hoop dat het niets ernstigs is.
Ik ben enigszins opgelucht dat het stuur niet blokkeert in de 5e versnelling.
Wat vinden jullie hiervan? Is dit een ernstig defect of een normaal probleem?
Met vriendelijke groet, allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.