Zoek MDM

Bulletin

Schuld

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29602 door handmatig-mechanisch
Pech Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, fijne kerstdagen allemaal.
Ik heb een probleem met mijn Megane II, een model uit 2004 met 120.000 km op de teller.
Gisteren kwam ik terug van een etentje met de familie en verscheen er een melding op het dashboard met de tekst "hoge motortemperatuur". Het was zoiets. Ik had geen tijd, want na een paar seconden sloeg de auto af en de temperatuurmeter gaf een behoorlijk hoge stand aan.
Ik probeerde hem te starten, maar er gebeurde niets. Hij probeerde het, maar sloeg niet aan.
Ik heb de verzekering gebeld om een sleepwagen te sturen. De chauffeur van de sleepwagen wist niet wat het kon zijn, dus zette hij hem op de sleepwagen en bracht hem naar mijn huis (we woonden vlakbij).
Vanmorgen heb ik water in de tank gedaan en er kwam heel weinig water uit (ik bedoel, er zat water in). Hij start nog steeds niet, maar na een paar pogingen doet hij het niet meer.
De distributieriem is bij 80.000 km vervangen. Zou het de riem kunnen zijn?
Welke symptomen zou ik hebben als het de distributieriem of de waterpomp was?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29603 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Pech
Hallo, kijk, allereerst moet je het met de scanner controleren, want het probleem zou bij de temperatuursensor kunnen liggen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29604 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.
Ik vergat te vermelden dat toen ik de motorkap opende, de auto rook alsof hij aan het opwarmen was, maar er kwam helemaal geen rook uit. Vreemd genoeg heb ik de dop van de watertank heel langzaam verwijderd vanwege de mogelijke stoom die eruit zou kunnen komen, en er kwam geen stoom of rook uit. Alles leek in orde.
Zou er een probleem kunnen zijn met de temperatuursensor die deze melding op het instrumentenpaneel veroorzaakt, waardoor de motor niet start?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29607 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer in dat geval of er geen radiateurslang gebroken is. Volgens wat u zegt, is er geen druk in het watercircuit. En in een ander geval, of de waterpomp goed werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29614 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, als je zegt dat de temperatuur vrij hoog was, betekent dat dan dat hij vol gas gaf? Zo ja, dan zou de cilinderkoppakking kapot kunnen zijn, maar het vreemde is dat er geen druk meer op stond en dat toen je hem meerdere keren probeerde te starten en er niets gebeurde, dat betekent dat je accu leeg is. Ik neem aan, want als de accu goed is en de motor in de versnelling staat, is het duidelijk dat er al een distributieprobleem is. Je zult echter nog steeds de cilinderkop moeten optillen om te zien of het een distributieprobleem is. Til een van de wielen op en zet hem in de vijfde versnelling. Draai het wiel nu in de rijrichting. Als je merkt dat hij blokkeert, is het duidelijk dat het een distributieprobleem is, hoewel ik eerder geneigd ben te denken dat het een koelvloeistofprobleem is dan iets anders.