Zoek MDM

Bulletin

injectorcodes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29612 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: injectorcodes
Hallo Wolfi 77, hartelijk dank voor je hulp. Ik vroeg dit eigenlijk omdat ik een probleem heb met een XSARA Picasso waar ik helemaal gek van word. Ik heb het probleem uitgelegd in een verzoek en een uitwisseling van handleidingen. Ik heb het daar als XSARA Picasso gezet. Ik heb alles uitgelegd wat er aan de auto is gedaan, maar afgezien daarvan vertelden ze me onlangs dat ze de contactsleutel, de transponder, de ECU en de BSI allemaal van dezelfde auto hebben vervangen en dat hij nog steeds niet start. Daarom vraag ik naar de injectoren, want laten we eens kijken of de injectoren ook vervangen moeten worden, samen met al het andere. Het is een XSARA Picasso uit 2001 met een 2000-motor en het Common Rail-systeem. Hartelijk dank voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29613 door handmatig-mechanisch
Hoi, kijk, ik durf bijna te wedden dat die injectoren niet gecodeerd zijn. Gebaseerd op het voertuigmodel begrijp ik dat Bosch geen gecodeerde injectoren heeft gebruikt. Ik denk dat Siemens of Delphi gecodeerde injectoren in een Renault-model heeft gebruikt. Ik zou het probleem ergens anders zoeken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29617 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet of je een scanner hebt, maar het zou erg handig zijn. Over het algemeen is de brandstofdruk het probleem bij commonrailsystemen. Bij het starten moet deze minimaal 170 kg wegen, anders bereikt er geen signaal de injectoren en start de auto niet. Verschillende oorzaken kunnen een druktekort, drukregelkleppen of overdrukventielen in de hogedrukpomp of in de commonrail van de injectoren veroorzaken. Het druktekort kan ook te wijten zijn aan lekkages in de injectoren door de retour. Vaak bereikt de auto die druk niet vanzelf, maar wel wanneer we hem aanzetten, of wanneer hij koud start en veel langer duurt als hij warm is. Ik hoop dat dit helpt. Groeten en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29627 door handmatig-mechanisch
Juan Lebed, hartelijk dank. Ik heb het gecontroleerd en er staat een storing in de druksensor en een startonderbrekercode. Ik heb de druksensor, die zich op dezelfde oprit bevindt, vervangen, maar hij startte nog steeds niet. Daarna zijn de sleutel, de transponder, de ECU en de BSI vervangen, evenals de bedrading en de pomp. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik de injectoren ga vervangen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29645 door handmatig-mechanisch
Neem de tijd om de injectoren te vervangen. Als je kunt, lees dan de druk af die tijdens het starten wordt opgebouwd. Als je geen scanner hebt, gebruik dan een tester om te controleren wat de druksensor op de helling meet. Deze heeft drie pinnen: één is de massa, de andere is 5V en de andere is een signaal. Kijk tussen het signaal en de massa en kijk hoe de meting varieert en laat het me weten. Als je geen 5V hebt, heb je een probleem en moet je kijken naar het startblokkeringssysteem of iets anders. Voordat het systeem begint, voert het een controle uit en activeert vervolgens 5V voor de sensoren en actuatoren. Sommige systemen wachten vaak op het toerentalsignaal om sommige actuatoren te activeren. Als je de feedback van de injectoren kunt controleren, zou dat geweldig zijn. Probeer het te meten en vertel me hoeveel je hebt. Je moet minder dan 75 kubieke centimeter in alle vier de pinnen samen hebben. Als je meer hebt, vervang dan gewoon de injectoren. Veel succes.