Zoek MDM

Bulletin

distributeur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden - 14 jaar 3 weken geleden #28855 door handmatig-mechanisch
Distributeur. Uitgegeven door manual-mechanics
Ik heb wat hulp nodig met de verdeler van mijn Peugeot 405 uit 1992. Hij slaat over bij zowel lage als hoge toerentallen. In eerste instantie dacht ik dat het aan de carburateur lag en heb ik hem naar een monteur gebracht. Hij heeft hem schoongemaakt, het filter en de bougies vervangen en de bougiekabels gecontroleerd, maar na een tijdje begon het probleem met de overslaande ontsteking en het schokken tijdens het rijden weer. Ik zou u zeer dankbaar zijn voor uw hulp!
Laatst bewerkt: 14 jaar en 3 weken geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28866 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: distributeur
Leo, controleer de bougies en bougiekabels en laat ons weten hoe het gaat. Groeten.:) Hallo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28895 door handmatig-mechanisch
Hallo, als we uitsluiten wat de monteur heeft gecontroleerd en ons richten op een elektrisch probleem, dan is het centrale contact (of "vinger") en het contactpunt met de verdelerkap een element dat we vaak over het hoofd zien, maar dat vaak de oorzaak is van elektrische problemen. Wat voor type ontsteking heeft de auto? Conventioneel (contactpunten en condensator), elektronisch met contactpunten, elektronisch met transistoren en vervroeging, of volledig elektronisch? Ik ben niet bekend met dit type motor, maar met deze informatie kunnen we de oorzaak van het probleem verder onderzoeken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29026 door handmatig-mechanisch
Ik kan je niet vertellen om welke distributeur het gaat, ik weet niet hoe ik het onderscheid moet maken. Het ligt nu op een werkbank om eraan te werken... Je zou kunnen denken dat het een elektronisch apparaat is, maar ik weet niet waar ik op moet letten om dat zeker te weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29027 door handmatig-mechanisch
De bougies zijn nieuw en de bougiekabels zijn in orde. Ik blijf onderzoek doen om meer te weten te komen, zodat ik het kan repareren. :)