Zoek MDM

Bulletin

aanhaalmoment van de camera

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28841 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Aanhaalmoment van de camera's
Hé vriend, heel erg bedankt... ja, die van mij heeft inderdaad een kettingspanner, precies zoals op de foto... ik had nooit gedacht dat ze zo waren. Nu kan ik mijn auto weer in elkaar zetten, al is mijn momentsleutel niet in graden maar in ponden, maar ik kom er wel uit. Nogmaals bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28847 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Aanhaalmoment van de camera's
Maak je geen zorgen. Als je geen timingmeter wilt kopen, ga dan gewoon recht voor de cilinderkop staan ​​en houd de sleutel horizontaal. Stel je een cirkel voor; de hoek ten opzichte van je lichaam is 90 graden. Het is eenvoudig. Let goed op de timingmarkeringen, want ik weet niet hoe het in Mexico is, maar hier in Chili zijn de markeringen op de poelie (die kleine lijntjes) op één lijn, en de markering op de krukas, die naar beneden wijst, komt overeen met een markering op de cilinderkop of het motorblok. Hoe je het ook in elkaar zet, draai het even snel met de hand rond voordat je de motor start om te controleren of het niet vastloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28890 door handmatig-mechanisch
Hoi kikemec, bedankt voor je reactie. Ik was inderdaad van plan het op die manier te doen, omdat momentsleutels hier erg duur zijn – eigenlijk is ALLES hier duur... Ik had ze tegenover elkaar geplaatst en toen liep de motor vast, maar ik had de momentsleutel voor de krukas naar boven gericht, niet naar beneden. Daarom heb ik in dit forum gepost, omdat ik niet wist hoe het andersom moest, maar bedankt voor de suggestie, ik zal het onthouden!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #30423 door handmatig-mechanisch
Nou, nogmaals bedankt aan iedereen die interesse had in mijn probleem, en excuses voor de late reactie. Ik ben blij te kunnen melden dat ik mijn Optra heb kunnen repareren, maar de timingmarkeringen stonden niet op de juiste manier uitgelijnd, zoals jullie zo vriendelijk hadden voorgesteld. De markeringen op de nokkenaspoelie stonden tegenover elkaar, precies zoals kikemec zei, dat wil zeggen, de inlaatmarkeringen op 90 graden en de uitlaatmarkeringen op 270 graden (met de klok mee), maar de timingmarkering van de trillingsdemper wees niet naar boven of naar beneden; die stond op ongeveer 45 graden. Nadat de markeringen op hun plaats zaten, heb ik de motor met de hand rondgedraaid (bedankt kikemec voor die tip;) ) totdat ik een volledige cyclus had voltooid en heb ik genoteerd welke zuigers zich in de inlaat- en uitlaatfase bevonden, welke zouden ontsteken en welke de uitlaatgassen produceerden, tot een ontstekingsvolgorde die, als ik het me goed herinner, 1-4-3-2 was (ik weet niet helemaal zeker of dit de juiste verhouding is). Ik heb alles weer in elkaar gezet met de aanhaalmomenten die pineda87 me gaf (bedankt voor de tip!), een nieuwe accu geplaatst en de motor gestart. Het vreemde is dat het olielampje twee dagen lang ging branden als de motor warm werd, maar daarna ging het weer uit. Ik heb WD-40 semi-synthetische olie gebruikt. Het Hold-lampje knipperde ook, maar dat is ook gestopt, hoewel ik niet weet of het probleem terugkomt, want ik denk niet dat het verband houdt met wat ik heb gedaan. Bedankt allemaal!
Laatst bewerkt: 13 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30428 door handmatig-mechanisch
Fijn dat je het probleem hebt opgelost. Als de lampjes niet meer aangaan, zou je geen problemen meer moeten hebben. Soms kunnen de aardingsdraden een beetje vuil worden door het veelvuldig loskoppelen van dingen, maar dat is niets ernstigs. Succes!.