Zoek MDM

Bulletin

Aandraaimoment van de camera's

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28841 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Camera-aandraaimoment
Hé vriend, bedankt... de mijne heeft inderdaad een spanner, precies zoals afgebeeld... ik had nooit gedacht dat ze zo zouden werken. Nu kan ik mijn auto weer in elkaar zetten, hoewel mijn momentsleutel niet in graden is gegradeerd, maar in ponden. Ik zal eens kijken hoe ik het doe. Nogmaals bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28847 door handmatig-mechanisch
Maak je daar geen zorgen over, als je de gradenmeter niet wilt kopen, ga dan gewoon recht voor de cilinderkop staan, leg de sleutel horizontaal en stel je een cirkel voor die tot aan je lichaam loopt (90 graden), dat is makkelijk. Wees voorzichtig met de timingmarkeringen, want ik weet niet precies hoe het in Mexico is, maar hier in Chili staan ​​de markeringen van de poelies, die eruit zien als een klein lijntje, tegenover elkaar en de krukas die naar beneden wijst met een markering die de afdekking of het blok aangeeft. Hoe dan ook, als je hem in elkaar zet, draai hem dan met de hand voordat je hem start om er zeker van te zijn dat hij niet vastloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28890 door handmatig-mechanisch
Hoi kikemec, bedankt voor je reactie. Ik dacht erover om het op deze manier te doen, omdat de momentsleutel hier veel geld kost. Nou ja, hier kost ALLES veel geld... Ik had ze tegenover elkaar gezet en de motor liep vast, maar ik zette de krukas omhoog en niet omlaag. Daarom heb ik het op dit forum geschreven, want ik wist niet hoe ze anders moesten zitten. Bedankt voor de suggestie, ik zal het onthouden..!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #30423 door handmatig-mechanisch
Nou, nogmaals bedankt aan degenen die geïnteresseerd waren in mijn probleem, en sorry voor de late reactie. Ik zeg je dat ik mijn Optra graag repareer, maar de markeringen kwamen niet overeen met een van de drie posities die je me hier vriendelijk hebt opgeschreven. De markeringen van de nokkenaspoelie waren precies hetzelfde als kikemec zei, dat wil zeggen, de inlaatmarkeringen stonden op 90 graden en de uitlaatmarkeringen op 270 graden (met de klok mee), maar de dempertimingmarkering stond niet omhoog of omlaag, maar op ongeveer 45 graden of zo. Toen de markeringen eenmaal op hun plaats zaten, draaide ik de motor met de hand (dank aan kikemec voor die informatie;) ) totdat ik een volledige cyclus had voltooid. Ik noteerde welke zuigers in de inlaat- en uitlaatpositie stonden, welke zouden detoneren en welke aan het ontluchten waren, tot een ontstekingsverhouding van, als ik me goed herinner, 1 - 4 - 3 - 2 (ik weet niet helemaal zeker of dit de verhouding is). Nou, ik heb alles op een rijtje gezet met de koppelwaarden die pineda87 me vertelde (bedankt voor de tip, vriend), een nieuwe accu erin gezet en hem gestart. Het vreemde is dat toen hij warm werd, het olielampje twee dagen bleef branden, maar na twee dagen verdween het. Ik heb er W15-40 semi-synthetische olie in gedaan. Het hold-lampje ging ook af en toe branden; dat verdween ook, hoewel ik niet weet of het probleem zich opnieuw zal voordoen, want ik denk niet dat het iets te maken heeft met wat ik heb gedaan. Bedankt, vrienden!
Laatst bewerkt: 13 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30428 door handmatig-mechanisch
Gelukkig heb je het probleem opgelost, als de lampjes niet meer aangaan, heb je geen problemen meer. Soms, als je de stekker eruit trekt, wordt de aarde een beetje vuil, maar dat is niets ernstigs, succes.