Nou, nogmaals bedankt aan iedereen die interesse had in mijn probleem, en excuses voor de late reactie. Ik ben blij te kunnen melden dat ik mijn Optra heb kunnen repareren, maar de timingmarkeringen stonden niet op de juiste manier uitgelijnd, zoals jullie zo vriendelijk hadden voorgesteld. De markeringen op de nokkenaspoelie stonden tegenover elkaar, precies zoals kikemec zei, dat wil zeggen, de inlaatmarkeringen op 90 graden en de uitlaatmarkeringen op 270 graden (met de klok mee), maar de timingmarkering van de trillingsdemper wees niet naar boven of naar beneden; die stond op ongeveer 45 graden. Nadat de markeringen op hun plaats zaten, heb ik de motor met de hand rondgedraaid (bedankt kikemec voor die tip

) totdat ik een volledige cyclus had voltooid en heb ik genoteerd welke zuigers zich in de inlaat- en uitlaatfase bevonden, welke zouden ontsteken en welke de uitlaatgassen produceerden, tot een ontstekingsvolgorde die, als ik het me goed herinner, 1-4-3-2 was (ik weet niet helemaal zeker of dit de juiste verhouding is). Ik heb alles weer in elkaar gezet met de aanhaalmomenten die pineda87 me gaf (bedankt voor de tip!), een nieuwe accu geplaatst en de motor gestart. Het vreemde is dat het olielampje twee dagen lang ging branden als de motor warm werd, maar daarna ging het weer uit. Ik heb WD-40 semi-synthetische olie gebruikt. Het Hold-lampje knipperde ook, maar dat is ook gestopt, hoewel ik niet weet of het probleem terugkomt, want ik denk niet dat het verband houdt met wat ik heb gedaan. Bedankt allemaal!