Nou, nogmaals bedankt aan degenen die geïnteresseerd waren in mijn probleem, en sorry voor de late reactie. Ik zeg je dat ik mijn Optra graag repareer, maar de markeringen kwamen niet overeen met een van de drie posities die je me hier vriendelijk hebt opgeschreven. De markeringen van de nokkenaspoelie waren precies hetzelfde als kikemec zei, dat wil zeggen, de inlaatmarkeringen stonden op 90 graden en de uitlaatmarkeringen op 270 graden (met de klok mee), maar de dempertimingmarkering stond niet omhoog of omlaag, maar op ongeveer 45 graden of zo. Toen de markeringen eenmaal op hun plaats zaten, draaide ik de motor met de hand (dank aan kikemec voor die informatie

) totdat ik een volledige cyclus had voltooid. Ik noteerde welke zuigers in de inlaat- en uitlaatpositie stonden, welke zouden detoneren en welke aan het ontluchten waren, tot een ontstekingsverhouding van, als ik me goed herinner, 1 - 4 - 3 - 2 (ik weet niet helemaal zeker of dit de verhouding is). Nou, ik heb alles op een rijtje gezet met de koppelwaarden die pineda87 me vertelde (bedankt voor de tip, vriend), een nieuwe accu erin gezet en hem gestart. Het vreemde is dat toen hij warm werd, het olielampje twee dagen bleef branden, maar na twee dagen verdween het. Ik heb er W15-40 semi-synthetische olie in gedaan. Het hold-lampje ging ook af en toe branden; dat verdween ook, hoewel ik niet weet of het probleem zich opnieuw zal voordoen, want ik denk niet dat het iets te maken heeft met wat ik heb gedaan. Bedankt, vrienden!