Zoek MDM

Bulletin

Aandraaimoment van de camera's

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28766 door handmatig-mechanisch
Aandraaimoment van de camera's Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal!!!

Ik heb hulp nodig. Ik ben op zoek naar het werkplaatshandboek voor de Optra Design uit 2007, maar ik heb het niet kunnen vinden. Eigenlijk moet ik weten hoeveel pond ik moet aandraaien voor de bouten die de cilinderkamer en het gasklephuis op hun plaats houden, en hoe de nokkenastandwielen en de demperafstelmarkeringen moeten worden geplaatst om de zuigers met de kleppen te synchroniseren. Mijn distributieriem is gesprongen en 12 kleppen zijn verbogen. Ze hebben de cilinderkamer al gerepareerd (ze hebben alle kleppen en alle geleiders vervangen; volgens hen zat er veel speling in en kon er olie doorheen lekken), maar ik kan hem niet monteren omdat ik niet weet hoeveel pond ik moet aandraaien voor elke bout en hoe de nokkenas- en demperafstelmarkeringen moeten worden geplaatst. Als iemand deze informatie heeft, help me dan alsjeblieft. Ik ben geen monteur; ik doe gewoon graag zelf dingen aan mijn auto's. Ik heb alleen ervaring met dit onderwerp met VW Kever-motoren, die heel gemakkelijk te bedienen zijn omdat ze geen distributieriem of ketting hebben. Hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28771 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Camera-aandraaimoment
Draaien met een slakkengang, snap je?
Stap 1: 25 Nm
Stap 2: 90°
Stap 3: 90°
Stap 4: 90°

Dat zegt Autodata, voor die auto, ik neem aan dat het 1.8 is, uit welk land? Want hier in Mexico is het 2.0.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28776 door handmatig-mechanisch
en die van de vele bij 25 Nm

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28789 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen Pineda, hartelijk dank voor je reactie. Het is inderdaad een 1.8 uit Venezuela uit 2008, ik heb het jaartal verkeerd (hoewel er hier ook een 2.0-versie bestaat), het is een Hatchback (ik denk dat het zo gespeld wordt), dat wil zeggen, die met de korte kofferbak. De auto-onderdelenhandelaar vertelt me ​​dat hij de Optra Design-motor heeft. Even kijken of ik het goed begrepen heb:

Stap één: ik draai ze allemaal vast tot 25 Nm in een slakkengang (hier noemen we dat staggered).
Stap twee: ik draai elke moer vast door hem 90 graden te draaien in dezelfde slakkengang.
Ik doe deze laatste stap drie keer, elke keer staggered, totdat ik driekwart slag heb gemaakt, klopt dat?

Zo niet, sorry!

Ik weet niet of je weet hoe de markeringen werken. Ik begrijp dat ik de markeringen op elke poelie van beide nokkenassen moet richten, dat wil zeggen dat elke markering naar elkaar toe moet wijzen. En de dempermarkering moet naar boven wijzen, dat is wat ik begrijp, maar ik weet het niet zeker. Alle verdere hulp is welkom, bro! Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28791 door handmatig-mechanisch
Er is hier een klein nadeel, maar het is geen probleem. De 1,8-liter Daewoo-motor in de Mexicaanse Aveo heeft geen spanrol (spannerpoelie). Ik meen echter dat de 1,8-liter motor in jouw Optra wel een spanrol heeft.

Dit is de positie, dus het zou er zo uit moeten zien:

Als je auto geen spanrol heeft, laat het me dan weten zodat ik je een foto kan sturen. Maar ik kan me voorstellen dat, net als in Mexico, de versie zonder spanrol overeenkomt met de Aveo-motor: 1.8 in Mexico en 1.6 in jouw land.