Goedemorgen Pineda, hartelijk dank voor je reactie. Het is inderdaad een 1.8 uit Venezuela uit 2008, ik heb het jaartal verkeerd (hoewel er hier ook een 2.0-versie bestaat), het is een Hatchback (ik denk dat het zo gespeld wordt), dat wil zeggen, die met de korte kofferbak. De auto-onderdelenhandelaar vertelt me dat hij de Optra Design-motor heeft. Even kijken of ik het goed begrepen heb:
Stap één: ik draai ze allemaal vast tot 25 Nm in een slakkengang (hier noemen we dat staggered).
Stap twee: ik draai elke moer vast door hem 90 graden te draaien in dezelfde slakkengang.
Ik doe deze laatste stap drie keer, elke keer staggered, totdat ik driekwart slag heb gemaakt, klopt dat?
Zo niet, sorry!
Ik weet niet of je weet hoe de markeringen werken. Ik begrijp dat ik de markeringen op elke poelie van beide nokkenassen moet richten, dat wil zeggen dat elke markering naar elkaar toe moet wijzen. En de dempermarkering moet naar boven wijzen, dat is wat ik begrijp, maar ik weet het niet zeker. Alle verdere hulp is welkom, bro! Bedankt!