Zoek MDM

Bulletin

TEMPERATUUR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28569 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: TEMPERATUUR
Het lijkt mij dat de kabels omgedraaid zijn en controleer ook de aardverbindingen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28571 door handmatig-mechanisch
Hallo Gustavo, ik ben het eens met de bezoeker en Mathiew dat de oliedruk- en temperatuurkabels omgedraaid zijn. Eigenlijk legt dit elke sensor uit: de oliedruk gaat naar massa als de motor uit is. Als je de motor start, zorgt de oliedruk ervoor dat de sensor losgekoppeld wordt van de massa. De temperatuursensor is een NTC-type weerstand (negatieve temperatuurcoëfficiënt). Dat wil zeggen dat de weerstand afneemt als de temperatuur stijgt. Als deze weerstand laag is, kan het waarschuwingslampje gaan branden, wat de oliedruk kan aangeven. En als je de temperatuurkabel aan massa legt, gaat de klok naar de limiet (koude motor -> hoge weerstand, warme motor -> lage weerstand). Laat ons weten hoe het is gegaan. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28590 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank vrienden, ik waardeer het. Kunt u een oplossing aanbevelen, aangezien het elektrische gedeelte niet mijn sterkste punt is, ik ben nog aan het leren. Ik hoop dat u me kunt helpen (sorry, maar de installatie is helemaal niet aan de orde geweest, ik heb alle reparaties zelf gedaan... en nog iets, ik heb de thermostaat uit voorzorg verwijderd en het olielampje gaat branden). Ik hoop op uw waardevolle hulp, moge God u zegenen. Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28592 door handmatig-mechanisch
Hallo Gustavo, met dit type sensor in jouw automodel is het verwisselen van de aansluitingen geen probleem, zoals eerder vermeld. Soms kunnen bij het monteren van de motor en het aansluiten van de elektrische componenten de aansluitingen met één contact verwisseld raken (zoals bij de olietemperatuur- en druksensoren). Voorheen werden dezelfde aansluitingen voor verschillende doeleinden gebruikt; nu worden de vorm en kleur van de aansluitingen gebruikt om deze fouten te voorkomen. Probeer ze te verwisselen en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28611 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het probleem bij de aarddraden van je auto zit. Als ze de auto hebben geverfd of de draden die naar het chassis gaan hebben geschuurd, maken ze misschien slecht contact. Als ze bijvoorbeeld een nieuwe radio, bas of versterking hebben geïnstalleerd, hangt het ervan af wat ze hebben gedaan om het zoekveld te verkleinen.