Zoek MDM

Bulletin

Temperatuur van mijn doel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28494 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: De temperatuur van mijn Gol
HALLO, HET EERSTE WAT JE MOET CONTROLEREN IS DE BEDRIJFSTEMPERATUUR VAN DE MOTOR. DIE WEET IK NIET. ALS HET IS ZOALS KIKEMEC ZEGT, DAN IS DE WERKING NORMAAL.
JE KUNT EEN LAMPJE MET EEN ANDER WERKINGSBEREIK PLAATSEN, INDIEN DAT REDELIJK IS.
Wat de kachelradiator betreft, het is een goed idee om die te laten werken. Naast verwarming in de winter, biedt dit een hulpbron. Wanneer de temperatuur een beetje stijgt en de knop op het dashboard op koud staat, draai je hem snel naar de maximale stand en daalt de motortemperatuur enkele graden.
Wat de thermostaat betreft, als die er geen heeft, is er één verstopping minder in het watercircuit en zal hij je beter koelen omdat er een grotere hoeveelheid water circuleert. Het nadeel is dat de motor in de winter lang moet werken om de bedrijfstemperatuur te bereiken. Weet je hoeveel snelheden de elektromotor van de Gol heeft? Het kan zijn dat de relaisspoel alleen bij de tweede snelheid inschakelt. Dit overkwam mij op een Siena. Toen ik de eerste snelheid moest inschakelen, vonkte een van de pinnen van de spoel, en pas toen de temperatuur verder steeg, schakelde hij de tweede (snellere) snelheid in, die normaal gesproken altijd op de laagste snelheid werkt.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28508 door handmatig-mechanisch
Bedankt. Ik heb het onderzocht en de temperatuur van de Gol is 32-33°C. Nu draait hij op 34-36°C, wat veel is en ik wil niet dat de pakking weer doorbrandt zoals hij deed. Wat ik ga proberen is een lamp met een lagere temperatuur dan 29°C te kopen om te kijken of die de temperatuur op 32°C houdt, wat wordt aanbevolen. Het probleem met de thermostaat is waar ik nog steeds niet zeker van ben; omdat ik die niet heb, circuleert het water sneller. Ik denk dat ik het dashboard moet controleren om te zien of de waarde correct wordt weergegeven. Als iemand weet hoe dat werkt, dan moet er wel een temperatuursensor in de motor zitten, denk ik.
De elektromotor werkt blijkbaar maar op één snelheid, omdat de lamp maar twee pinnen heeft. Ik heb ook gehoord dat auto's met airconditioning twee snelheden gebruiken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28519 door handmatig-mechanisch
HALLO GOLERO,
Maak je geen zorgen dat je geen thermostaat hebt. Het feit dat hij sneller circuleert, zoals je zegt, is niet waar. De circulatiesnelheid wordt geleverd door de pomp. De thermostaat veroorzaakt drukverlies omdat de doorgang niet volledig vrij is. Daarom heb je voor en na de thermostaat een delta P, en om een grotere temperatuuroverdracht te bereiken, geldt: hoe hoger de druk in het circuit, hoe groter de uitwisseling. Conclusie: Koelen zonder thermostaat is beter. Maar bespaar tijd in de winter, omdat de motor lang koud zal draaien, en als je de verwarming wilt gebruiken, zul je lang moeten wachten.
Wat betreft de temperatuurmeting: als er een elektrisch lampje is, dat zich meestal in de cilinderkop bevindt, heb je een thermometer met een geschikt bereik nodig, minimaal 120°, en vergelijk je de temperatuur in de motor met de temperatuur die op het dashboard wordt aangegeven.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28537 door handmatig-mechanisch
Bij Volkswagen-motoren kan de thermostaat niet worden verwijderd, omdat deze een dubbele behuizing hebben en twee verschillende drukken aanhouden. Wanneer ze niet werken, werken ze op hogere temperaturen en hebben ze de neiging om op te warmen. Deze motor werkt op hogere temperaturen, net als de Franse motoren. Het verschil is dat hij op twee snelheden en dus op twee temperaturen werkt. Je kunt een kleinere vulvo plaatsen, maar de ventilator zal langer draaien.