Zoek MDM

Bulletin

Vraag over cilinderbussen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28389 door handmatig-mechanisch
Vraag over cilinderbussen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een vraag, ik hoop dat het niet als een domme vraag wordt opgevat. Ik moet het volgende weten: stel dat ik een motor heb waarvan de cilinderbussen vervangen moeten worden en deze een diameter hebben van 90 mm en een lengte van 191 mm. Wat gebeurt er dan als er bussen met een diameter van 90 mm en een lengte van 160,48 mm worden geïnstalleerd? Een klant stelde me deze vraag en eerlijk gezegd was ik een beetje klein. Hij benadrukte dat dit komt doordat de zuigerveren nooit de onderkant van de cilinder bereiken. Ik zou een antwoord zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28398 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over cilinderbussen
Hallo Jamoza, ik vind het idee om een cilinderbus in te korten niet haalbaar. Hoewel het klopt dat de ringen niet helemaal doorlopen, is de cilinderbus specifiek ontworpen voor het blok. Als je een kortere bus monteert, loop je het risico dat deze verschuift met de zuigerbeweging. Hetzelfde zou gebeuren als je een langere bus monteert (als het je lukt om die te monteren), omdat de drijfstang deze tijdens de slag zou kunnen raken. Een paar millimeter verschil is mogelijk, maar een verschil van 30 mm in de cilinderbus betekent praktisch dat je het hele blok moet vervangen. Met vriendelijke groet, en ik hoop dat ik je twijfels enigszins heb opgehelderd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28400 door handmatig-mechanisch
Hallo, neem me niet kwalijk, maar als u me vertelt over welke cilinderbus we het hebben, kunnen we kijken of ik u kan helpen. Vertel me gewoon welke cilinderbus origineel is en voor welke auto, en vertel me waarmee u hem wilt vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28407 door handmatig-mechanisch
Dat zou niet mogelijk zijn, aangezien er, zoals u weet, twee soorten voeringen zijn: natte, waarbij het koelcircuit door de wanden loopt; en droge, die aan het blok bevestigd zijn. In deze voeringen zouden trillingsproblemen kunnen ontstaan omdat één kant het ankerpunt niet bereikt.
Motorfabrikanten kalibreren altijd al hun onderdelen, en ze hebben allemaal een reden voor een perfecte en evenwichtige werking. Als we een van deze parameters wijzigen, zal dit altijd de levensduur van de motor verkorten.
Houd er rekening mee dat dit slechts mijn manier van denken is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28411 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw bijdrage, het is mij nu duidelijker.