Zoek MDM

Bulletin

het olie-indicatielampje gaat branden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28279 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het olie-indicatielampje gaat branden
Goedemorgen, de oliepomp heeft een bypassklep om de druk te handhaven. Wanneer de veer druk verliest, is dit een veelvoorkomend probleem, net als filters. Let op, er zijn andere problemen, zoals brandstofverdunning (verminderde viscositeit) of de olie zelf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het olie-indicatielampje gaat branden
Als het lampje uitgaat wanneer u gas geeft, is de oorzaak doorgaans de oliedruk. Dit kan zowel bij de pomp als bij het oliefilter gebeuren. Wees echter voorzichtig, want dit probleem kan ook ontstaan ​​wanneer de metalen worden gedraaid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28285 door handmatig-mechanisch
Hallo! Mijn eerste aanbeveling is: GEBRUIK HET NIET! Totdat het probleem is opgelost. Alles wat je hebt aanbevolen lijkt mogelijk, evenals het vervangen van de olie door een ander merk en mogelijk een andere viscositeitsklasse. Klaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28289 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp. Mijn auto is een Corsa uit 2005 en de olie moet binnenkort ververst worden. Er staat nog minder dan 150 km op de teller. Het probleem met de olie is dat ik altijd semi-synthetische olie heb gebruikt en de laatste keer dat ik hem ververste, is bij de garage gedaan. Ik weet niet wat voor olie erin zit, dus ik heb een oliewissel gepland voor de komende 5.000 km. Ik vermoed dat dit de olie is die het probleem veroorzaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28290 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat je moet doen is de oliedruk meten.
Deze moet stationair minstens 20 psi bedragen en bij hoge snelheid minstens 40 psi. Als de druk tussen deze waarden ligt, zit de fout in de oliebol (in Peru een "tol".) Als de waarden lager zijn, zijn er interne motorproblemen, zoals de pomp of de metalen onderdelen van het carter en de drijfstang. Deze tests zijn natuurlijk hot.