Zoek MDM

Bulletin

connector en relais voor dubbele dieselpomp P306 HDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43185 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp van de P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Het zat eigenlijk verder naar rechts en op dezelfde steun, maar het dubbele relais, de connector en de kabels zien er allemaal goed uit. Het heeft een rubberen afdichting die de kabels en de connector isoleert tegen vocht, en het is blijkbaar onberispelijk. Ideeën voor verder onderzoek? Ik heb het relais thuis gedemonteerd en getest. Natuurlijk werkt het, en ik denk niet dat het kapot zal gaan als het warm is, tenzij de relaiscontacten doorgebrand zijn. Maar omdat het verzegeld is, zijn ze onmogelijk te zien.
Ideeën?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43375 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp van de P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar niet bekend met dit onderwerp. Ik heb de laatste tijd veel hoofdpijn gehad, hetzelfde gebeurde bij mij. Mijn auto sloeg af, maar startte vooral niet vanwege de pomp. Ik ben ermee naar de garage geweest en ze vertelden me dat het de pomp was die veel verbruikte en dat er iets in de regeleenheid was doorgebrand, omdat die de pomp had verplaatst. Ze hebben een aparte kabel van de installatie geplaatst om de pomp van stroom te voorzien toen ik het contact aanzette. Ik heb 250 euro aan de pomp uitgegeven en alles ging goed totdat hij op een dag vreemde dingen begon te doen. Ik raakte de zekering van de kabel aan die ze hadden geplaatst en die was superheet. Opnieuw verbruikt de pomp veel. Weet iemand of kan iemand controleren hoeveel hun pomp verbruikt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #43600 door handmatig-mechanisch
Als het relais en de bedrading niet oververhit of verbrand zijn, zal ik je vertellen hoe ik het heb opgelost. Ik heb ook een sigarettenaanstekerkabel rechtstreeks op de pomp aangesloten (zonder het relais en de eigen bedrading te gebruiken) om de pomp te laten werken, maar die werd duidelijk heet. Ik heb gemeten van de pomp naar de F35-zekering aan de rechterkant en er was continuïteit, maar aan de andere kant van de zekering ging het mis, dus het probleem zat tussen de relaisconnector en de zekering. Ik heb het relais gedemonteerd en getest en het was in orde.
Pinnen 1, 2 en 9 zijn verbonden, en tussen deze pinnen en pin 7 bevindt zich een van de spoelen, maar die meten maar één kant op omdat ze intern een diode hebben. De andere spoel bevindt zich tussen pinnen 3, 11 (verbonden) en 1, 2, 9. De contacten sluiten pinnen 4, 5, 6, 12, 13, 14, die samen met pinnen 8, 15 (verbonden) zijn verbonden.
Toen ik het relais demonteerde, leek de connector defect te zijn, aangezien de pinnen verzonken leken te zijn. Maar toen ik de plastic bescherming verwijderde, zag ik dat er pinnen waren zonder kabel: 3, 6, 12, 13, 14 en 15. Het
betreffende contact heeft stroom op pin 8 en zou moeten worden aangesloten op pin 4 en 5, die stroom leveren aan de pomp, eerst via de zekering. In mijn geval zat de fout in de witte draad (pin 4) van de connector, die de F35-zekering niet bereikte. Ik heb een draad tussen de twee aangesloten en hij startte de eerste keer. Nadat ik hem had verwijderd, startte hij nog steeds niet, dus ik heb gecontroleerd of dat het probleem was, want eerder was het erg intermitterend en kon het maandenlang zonder problemen werken.
Ik hoop dat ik iemand heb geholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45570 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Goedemiddag, ik ben nieuw hier. Ik val je lastig over een probleem met mijn Peugeot 306 HDi.
Ik wil je graag laten weten dat ik een elektrisch probleem heb. Het zit in de brandstofpomp in de tank. Op een gegeven moment, als ik probeer te starten, hoor ik de pomp niet meer en slaat hij niet aan. Na een lange poging start hij prima, maar de laatste tijd slaat hij regelmatig af.
Kan iemand me helpen met informatie over waar het probleem ligt?
Bedankt,
Tano uit Argentinië.