Zoek MDM

Bulletin

connector en relais voor dubbele dieselpomp P306 HDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27827 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Wat joni07 je vertelt is dat het probleem meestal de aarddraad van de pomp is. Als je die vindt, kun je hem loskoppelen van het chassis door hem te koppelen aan een nabijgelegen bout. Hij vermeldt ook dat je de pomp rechtstreeks van stroom moet voorzien via een contactzekering en dat deze niet wordt afgesneden bij het starten om het relais te vermijden. Als je het dubbele relais wilt vervangen, vervang je dat gewoon. En de connector. Als je het formulier volgt, kun je directe pinnen plaatsen. Als je die wilt vervangen door een ander, volg dan de kleur van de kabels en dat is alles. Veel succes en knuffels.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #43128 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Eerst heb ik naar het relais gekeken en het inderdaad omgewisseld met een ander relais dat identiek is en in dezelfde kast achter de regeleenheid zit, maar het probleem blijft hetzelfde (hoewel ik niet weet waar het andere relais voor dient). Ik ben bij de pomp gekomen en soms haalt die geen 12 volt, maar blijft hij constant op 3,5 volt staan, net als in de pompzekering (met aarde in een schroef). Daarom sluit ik het probleem met de kabels uit (er is geen 0 volt, maar 3,30 volt) en ook het aardeprobleem. Het is heel willekeurig, maar nu is het constanter. Eerst startte hij niet, maar nu stopt hij soms met werken en gaat het motorlampje branden. Zou het kunnen dat beide relais kapot zijn?
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43130 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp van de P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Vriend, welk bouwjaar heeft je auto, welk merk en motornummer? Ik heb een paar schema's van hoe die dubbele relais werken en misschien zijn die nuttig voor je. Groeten, vriend.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43154 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp van de P306 HDI dubbele dieselpompconnector en relais
Bedankt voor je reactie. Het is een Peugeot 306 HDI 2000 90 pk Boulevard uit 1999.
Op zaterdag, 40 km van Madrid, ging het lampje van de motordiagnose branden bij 120 km/u (65 mijl) en de auto stond binnen 5 seconden volledig stil. Op zondag heb ik de brandstofpomp en -meter verwijderd, en ik denk dat hij perfect werkt met wat vuil in het interne filter, maar ik denk niet dat dat het probleem was. Voorheen startte hij alleen niet, en vreemd genoeg, toen dat niet lukte, was er een "ruis" waarvan ik later ontdekte dat het de pomp was. Ik heb ook de relais aan de buitenkant verwijderd en getest. Ze zijn afgeschermd, dus de contacten zijn niet zichtbaar, maar ze lijken correct te werken. Hij heeft 6 draden plus aarde: 3 per relais, één voor de spoel en twee voor de contacten. Blijkbaar bereikt de 12 volt die van het meest rechtse van de twee hierboven genoemde relais zou moeten komen, de brandstofpomp via een zekering van 15 ampère. Voor de zekerheid heb ik een massakabel aangesloten vanaf een schroef op de achterbank rechtstreeks naar de pomp. Als de relais, zekering en pomp allemaal in orde zijn, zou het een contactprobleem kunnen zijn, maar ik zie geen oververhitting of mogelijk slecht contact. Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is waardoor de auto nu stopt, of dat er een ander probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43157 door handmatig-mechanisch
Als ik erover nadenk, zou een dubbel relais twee circuits moeten hebben. Ik denk dat de doos die ik heb verwijderd, met daarin de twee enkele relais en twee zekeringen, de pomp niet zou moeten kunnen aansturen. Ze leken ook te klein voor de stroomvoorziening van de pomp. Zou er nog een doos rechts achter de regeleenheid kunnen zitten?