Bedankt voor je reactie. Het is een Peugeot 306 HDI 2000 90 pk Boulevard uit 1999.
Op zaterdag, 40 km van Madrid, ging het lampje van de motordiagnose branden bij 120 km/u (65 mijl) en de auto stond binnen 5 seconden volledig stil. Op zondag heb ik de brandstofpomp en -meter verwijderd, en ik denk dat hij perfect werkt met wat vuil in het interne filter, maar ik denk niet dat dat het probleem was. Voorheen startte hij alleen niet, en vreemd genoeg, toen dat niet lukte, was er een "ruis" waarvan ik later ontdekte dat het de pomp was. Ik heb ook de relais aan de buitenkant verwijderd en getest. Ze zijn afgeschermd, dus de contacten zijn niet zichtbaar, maar ze lijken correct te werken. Hij heeft 6 draden plus aarde: 3 per relais, één voor de spoel en twee voor de contacten. Blijkbaar bereikt de 12 volt die van het meest rechtse van de twee hierboven genoemde relais zou moeten komen, de brandstofpomp via een zekering van 15 ampère. Voor de zekerheid heb ik een massakabel aangesloten vanaf een schroef op de achterbank rechtstreeks naar de pomp. Als de relais, zekering en pomp allemaal in orde zijn, zou het een contactprobleem kunnen zijn, maar ik zie geen oververhitting of mogelijk slecht contact. Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is waardoor de auto nu stopt, of dat er een ander probleem is.