Hoi Juanjoro, hoe gaat het met je Polo?
Ik zal je eens wat vertellen:
ik heb een VW Polo Petrol 1.4 Concept 60 pk uit oktober 1999. Vijf maanden na aankoop van de nieuwe auto ging de stuurbekrachtiging kapot en ging een van de raammechanismen kapot (vijf maanden, heren). Nou, ik ben naar de dealer gegaan en heb er een potje van gemaakt, door te zeggen dat ze de auto mochten houden, enzovoort. Ze logen me voor, door te zeggen dat dit vaker bij nieuwe auto's gebeurt dan bij gebruikte. Wat? Enzovoort, enzovoort. Hoe dan ook, ze namen de auto in beslag. Twee weken later belde ik, en ze zeiden dat ze nog steeds niet wisten waarom de stuurbekrachtiging was uitgevallen, en dat ze hem naar een onderzoeksbureau zouden brengen. Dus, wéér een leugen. Uiteindelijk vertelden ze me dat het de stuurbekrachtigingspomp was, alsof ze me vertelden dat het de krukaskeerring was!
Nou, na een tijdje, inmiddels buiten de garantie, gingen de raammechanismen weer kapot, dit keer niet één, maar beide!
Ik repareer ze!
Dan parkeer ik op een dag de auto, kom 5 minuten later terug en de auto is stuk. Hij geeft geen teken van leven.
Ik gooi hem van een heuvel af en de auto start, maar als ik hem stop, start hij niet meer.
Ze vervangen de contactsleutel.
Oké!
Dan vervang ik de distributieriem, oké, alles is normaal.
Nou, na 2 dagen raakt de auto zo oververhit dat ik hem moet stoppen, anders verbrandt hij.
Ik breng hem terug en die klootzakken weigeren te erkennen dat ze een fout hebben gemaakt en vertellen me weer een verhaal over iets, iets, over het koelsysteem!!! O mijn hemel!!
En dit is waar ik heen wilde...
Alle autopech vergeten, op een dag schakel ik terug van de 3e naar de 2e versnelling en boem, de motor slaat af!!
Hetzelfde probleem als jij.
Ik heb er al een tijdje last van en ze zeggen dat het aan zóveel dingen kan liggen, dat ze ernaar moeten kijken en dat het, afhankelijk van wat het is, 300 tot 3000 euro kan kosten!!!!!
Dit is ondraaglijk!!!!
Ik ben die verdomde auto en de constante stroom geld zat en heb besloten niets meer te repareren, dus moet ik met deze fout leren leven! En ik moet me daaraan aanpassen.
Dus als je de koppeling snel genoeg intrapt en loslaat zodat de auto niet midden in een bocht afslaat, wat gebeurt wanneer je terugschakelt, vriend, dan ben je gered, de auto slaat niet af. Of als je de koppeling onder de 1000 toeren intrapt, trilt de motor zo erg dat het gek wordt, maar vriend, hij slaat niet af!
Dit is een verhaal om je aan het lachen te maken en niet meer te stoppen. Helemaal waar.
Ik denk dat het je niet veel helpt, maar als dit me helpt een groot merk als Volkswagen te ontmaskeren, productiefouten te erkennen en een probleem aan de kaak te stellen dat de veiligheid van mensen kan beïnvloeden, ben ik tevreden!
Met vriendelijke groet, allemaal.
Ik hoor graag van jullie.