Zoek MDM

Bulletin

Renault 19 diesel 1998 distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27236 door handmatig-mechanisch
Renault 19 diesel 1998 distributieriem Geplaatst door manual-mecanica
Ik bedacht dat ik de distributieriem van een Renault 19 diesel (f8q) moest vervangen. Die liep en startte in de eerste versnelling. Vanaf dat moment moest ik hem steeds opnieuw starten, maar hij begon te haperen en stootte witte rook uit, onverbrande dieselolie. Ik heb al de derde originele riem vervangen, maar niets, het is nog steeds hetzelfde. Iemand vertelde me dat je de pomptand een beetje naar achteren moet zetten, klopt dat? Ik word er helemaal gek van, want hij liep prima.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27241 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 diesel 1998 distributieriem
Natuurlijk is het eerste wat je moet controleren of de riem goed is afgesteld, want daar zou het probleem kunnen zitten. Zet de poelies goed op de markeringen en monteer ze terug voordat je de pomp naar voren of naar achteren beweegt, want je hebt hem toch niet verwijderd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 diesel 1998 distributieriem
Nee, er is niets verwijderd, de riem is er gewoon afgehaald en de nieuwe is erin gezet. Toch heb ik er nog twee vervangen, van verschillende merken, de laatste is Hutchinson, Frans, en die is nog steeds hetzelfde. Morgen ga ik hem weer uit elkaar halen en punt voor punt controleren.
In de handleiding voor het demonteren van de motor staat dat de riem vier markeringen heeft, maar bij de riemen die ze verkopen ontbreekt de markering die overeenkomt met de oliepomp, dus die heb ik nooit opgemerkt. Ik denk niet dat het invloed heeft op de positie van de motor, maar ik zal de markering zoals die in de demontagehandleiding staat, toch vermelden. Verder schiet me niets te binnen.
Hartelijk dank voor het antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27260 door handmatig-mechanisch
Wat Europese auto's betreft, die hebben altijd wel wat problemen of merken om de kern van de zaak niet te verliezen. Ik ben overgestapt van Fiat, Peugeot en Citroën en heb geen problemen gehad. Het zou ideaal zijn als je de merken goed controleert.
Als je me het modeljaar en de cilinderinhoud geeft, kan ik je morgenmiddag een kopie van de distributieriemtiming van Autodata geven die ik nodig heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27426 door handmatig-mechanisch
Beste allemaal,
na zoveel gevloek op de Renault en degene die hem heeft uitgevonden, en na het vier keer demonteren van de riem en het weer monteren, zag ik toevallig de injectiepomp (gewoon uit wanhoop) en ik ontdekte dat de long die de pomp vooruit stuwt als de airconditioning wordt aangezet kapot was, en dat een of andere idioot hem had geblokkeerd om de pomp open te laten, en omdat het winter was, verlaagde hij het toerental met de gaspedaalregelaar, maar liet de pomp open, daarom gedroeg het zich alsof het een verzopen benzinemotor was, of alsof de riem niet op de juiste plaats zat...,, mijn vloeken voor de PXXX-monteur die het heeft gedaan