Zoek MDM

Bulletin

vervoer t4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27320 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: T4 transport
Het is ideaal om de compressie te meten bij aankoop of direct na aankoop. Afhankelijk van deze meting weten we welk probleem de cilinder heeft, omdat dit het probleem kan zijn. Ook kan de injector niet of te veel vonken, wat het probleem ook verergert. Het is het beste om de compressie te meten om twijfels weg te nemen over welke cilinder defect is. Zoals u weet is het bij olietankers ingewikkelder, omdat u de vonk of iets dergelijks niet kunt controleren. Alleen de compressie en de staat van de injectoren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27387 door handmatig-mechanisch
kikemec, ik heb hem vandaag al opgehaald en heb er zo'n 150 km mee gereden om hem thuis te brengen, dus ik heb nog niet goed kunnen zien wat er aan de hand is. Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat het niet veel is. Ik heb er een stuk uitlaat in gezet dat ontbrak en er een spuitbusje antirookinjectorreiniger in gegoten, zodat het onderweg niet zou opvallen. De waarheid is dat de bus oververhit is geraakt en dat het goed gaat. Het enige wat ik zie, is dat er roet uit de uitlaat komt als ik droog accelereer met de auto stil. Als ik bergop rijd en accelereer, komt er ook roet uit de uitlaat. Dat moet de vuile katalysator zijn.
Ik had de hele tijd aan de compressie gedacht. Doe een compressietest voordat je de motor openmaakt, want ik ga het je nog een keer vragen: zou het een klepprobleem kunnen zijn? Is het normaal dat er lucht door het luchtfilter ontsnapt? Bedankt dat je het volhoudt, haha.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27408 door handmatig-mechanisch
Bij olietankers is lucht door het filter niet zo ongebruikelijk als je zou denken. Het zou kunnen dat de katalysator verstopt is en daarom trekt, maar als dat gebeurt wanneer je hem forceert, kan er een tekort aan lucht zijn. Controleer het inlaathuis om er zeker van te zijn dat het de luchtinlaat niet blokkeert en probeer de katalysator te verwijderen en een slang te plaatsen om eventuele twijfels weg te nemen. Maar als ik jou was, zou ik de injectoren controleren. Ik denk dat dat het probleem is, zonder te kijken en op basis van de informatie die je me hebt gegeven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27420 door handmatig-mechanisch
Ik denk er nog steeds over na... Ik denk dat ik het naar een man uit mijn dorp breng om ernaar te kijken, maar het lijkt me verstandig om met de injectoren te beginnen... Ik zal je vertellen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27421 door handmatig-mechanisch
Ik vergat nog één ding, hij start slecht... de eerste keer start hij wel heel koud...