Zoek MDM

Bulletin

vervoer t4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27200 door handmatig-mechanisch
T4 transport Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een T4 1.9 TD Transport met drie cilinders, die zwarte rook uitstoot en vermogen verliest. Zou er een injector kunnen zijn die niet inspuit... Als de zuiger kapot was, zou er dan zwarte rook uitstoten? Als de klep was ingedrukt, zou de motor dan slecht klinken? De motor klinkt prima, start in één keer, maar hij heeft drie cilinders en stoot veel rook uit... Geef uw mening op basis van de feiten, alvast bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27246 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: T4 transport
De waarheid is dat ik niet weet wat een T4-transport is, noch welk merk of model, noch of het een Vencinero of een Petrolero is. De zwarte rook in een Vencinero is brandstof, in een Petrolero is het veel benzine. Het zou fijn zijn als ik wat meer informatie zou hebben om je te helpen, als je het niet erg vindt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27247 door handmatig-mechanisch
Het is een Volkswagen, een busje. Ik weet niet of je de Caravelle of de California kent. Hier in Europa is het een Volkswagen Transporter. De motor is een 1.9 TD zonder elektronica. Hij zou vergelijkbaar zijn met de eerste TD's in de Golf 3. Ik denk dat er een dieselpomp in zit, vrijwel zeker...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27277 door handmatig-mechanisch
Nu heb ik hem aangesloten, als je de hele tijd zwarte rook hebt van het starten tot de werktemperatuur, kan dat komen door de injectoren of de pomp. Sluit dan de afstelling uit, die is het eerste wat je moet controleren, maar over het algemeen komt het door dat symptoom. Wees voorzichtig en controleer of de luchtinlaat goed is. Als het een ring was, zou de rook blauw zijn omdat het olie zou verbranden. De zwarte rook heeft te maken met benzine. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #27297 door handmatig-mechanisch
Als het blauw is, zijn het versleten segmenten, toch? Het probleem is dat het luchtfilter behoorlijk vuil was... maar dat verklaart niet waarom hij op drie cilinders blijft werken, afgezien van de volledig zwarte rook en de symptomen van een pompstoring. De enige twijfel die ik nog heb, is of er kleppen waren, maar dat is niet het geval, want hij draait volledig op drie cilinders en het klepfalen is heel klein, wat betekent dat er kleine, af en toe optredende sneetjes merkbaar zouden zijn...
Het probleem is dat ik hem pas geleden heb gekocht, maar in werkelijkheid moet ik hem nog ophalen, want ik heb alleen de aanbetaling gedaan. Ik heb hem voor een hele goede prijs gekocht. Hij is uit het jaar 2000, heeft tweehonderdduizend kilometer op de teller en ik wil er geen camper van maken om mee naar het strand te gaan en zo, weet je... Groeten en bedankt