Zoek MDM

Bulletin

Het begint pas als de temperatuur laag is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26963 door handmatig-mechanisch
Het begint pas als de temperatuur laag is. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben Raul. Ik heb een probleem en vooral een belangrijke vraag. Ik heb een Ford Focus 1.8 TDCi uit 1999. Ongeveer vier maanden geleden heb ik de drijfstangen vervangen omdat er één gebroken was. Ongeveer een maand geleden begon het probleem zich voor te doen: als ik boven de 3000 toeren kwam, ging het waarschuwingslampje voor de gloeibougies branden en sloeg de motor af, hoewel hij wel meteen weer startte. Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar vertelden ze me dat het probleem een ​​onderdeel in het dashboard was dat ze bij Ford moesten bestellen. Ik wacht er nog steeds op. Het vreemde is dat de auto nu perfect start als hij koud is en ik er normaal mee kan rijden. Maar als ik de motor uitzet en de temperatuurmeter staat minstens halverwege of iets lager, start hij niet meer. Ik moet wachten tot de temperatuurmeter is afgekoeld tot het eerste streepje voordat hij weer perfect start. Ik zou het zeer waarderen als iemand dit probleem eerder heeft meegemaakt en me hierover meer duidelijkheid kan geven, want de garage kon me ook niet precies vertellen wat het probleem is. Maar ze zeggen dat het de injectiepomp zou kunnen zijn, en dat heeft me behoorlijk bang gemaakt.
Met vriendelijke groet en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26985 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Start alleen bij lage temperaturen
Hebben ze de computer aangesloten? In sommige gevallen is het de krukassensor of de klep die de brandstof in de injectiepomp regelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27020 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Start alleen bij lage temperaturen
Ik heb morgen een afspraak bij Ford; ze gaan een diagnose stellen. Ik laat je weten wat ze zeggen. De man die me hielp zei dat het er misschien een sensor is.
Heel erg bedankt.
Groeten, Raul

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27021 door handmatig-mechanisch
Hallo, iets soortgelijks is mij overkomen met een Toyota, benzinemotor. Het probleem zat hem in de motortemperatuursensor, die de ECU steeds vertelde dat de motor koud was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27023 door handmatig-mechanisch
Hoi Raul, op basis van wat je hebt gezegd, klinkt het alsof het probleem overeenkomt met wat onze vriend nizome suggereerde: een beschadigde of losse temperatuursensor. Iets soortgelijks overkwam mij met mijn Isuzu-truck, en het bleek een defecte aansluiting op de temperatuursensor te zijn (er zijn er twee, één voor de temperatuurmeter en één voor de ECU, en die was defect). Probeer het gaspedaal bijna helemaal in te drukken bij het starten van de motor als deze warm is. Sommige ECU's detecteren dit als "overstroming" en injecteren geen extra brandstof (zoals ze wel zouden doen als de motor koud is). Dit is een tijdelijke oplossing terwijl je de sensor repareert. Laat ons weten hoe het gaat. Succes!.