Hallo, ik ben Raul. Ik heb een probleem en vooral een belangrijke vraag. Ik heb een Ford Focus 1.8 TDCi uit 1999. Ongeveer vier maanden geleden heb ik de drijfstangen vervangen omdat er één gebroken was. Ongeveer een maand geleden begon het probleem zich voor te doen: als ik boven de 3000 toeren kwam, ging het waarschuwingslampje voor de gloeibougies branden en sloeg de motor af, hoewel hij wel meteen weer startte. Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar vertelden ze me dat het probleem een onderdeel in het dashboard was dat ze bij Ford moesten bestellen. Ik wacht er nog steeds op. Het vreemde is dat de auto nu perfect start als hij koud is en ik er normaal mee kan rijden. Maar als ik de motor uitzet en de temperatuurmeter staat minstens halverwege of iets lager, start hij niet meer. Ik moet wachten tot de temperatuurmeter is afgekoeld tot het eerste streepje voordat hij weer perfect start. Ik zou het zeer waarderen als iemand dit probleem eerder heeft meegemaakt en me hierover meer duidelijkheid kan geven, want de garage kon me ook niet precies vertellen wat het probleem is. Maar ze zeggen dat het de injectiepomp zou kunnen zijn, en dat heeft me behoorlijk bang gemaakt.
Met vriendelijke groet en bedankt.