Zoek MDM

Bulletin

Het begint pas als de temperatuur laag is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26963 door handmatig-mechanisch
Het start alleen als de temperatuur laag is. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi, ik ben Raul. Ik heb een probleem en vooral een grote twijfel. Ik heb een Focus 1.8 tdci uit 1999. De handleiding is dat hij het nog doet zoals ik hem vier maanden geleden heb gekocht. Ik heb de drijfstangen vervangen omdat er eentje kapot was gegaan. Een maand geleden, toen ik met de auto reed, ging het lampje van de gloeibougie branden toen hij meer dan 3000 toeren maakte en de auto stopte met werken, hoewel hij meteen startte. Ik heb hem naar de garage gebracht en ze vertelden me dat het probleem bij een onderdeel in het dashboard zit en dat ze het bij Ford moesten bestellen. Daar wacht ik nog steeds op. Het probleem is dat de auto nu de eerste keer perfect start als hij koud is. Ik rijd er normaal mee, maar als ik de motor uitzet en de motortemperatuur ongeveer de helft of iets lager is, start hij niet meer. Ik moet wachten tot hij is afgekoeld tot het eerste streepje op het temperatuurlampje en dan start hij weer perfect. Ik zou om hulp willen vragen om erachter te komen of iemand dit heeft meegemaakt en mijn twijfels kan wegnemen, want ze konden me in de werkplaats niet precies vertellen wat het is, maar ze zeggen Het zou de injectiepomp kunnen zijn en die hebben me behoorlijk bang gemaakt.
Met vriendelijke groet en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26985 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Het start alleen als de temperatuur laag is
Hebben ze de computer op jouw computer aangesloten? In sommige gevallen is het de krukassensor of de klep die de brandstoftoevoer naar de injectiepomp regelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27020 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Het start alleen als de temperatuur laag is
Morgen heb ik een afspraak bij Ford, ze gaan de diagnose stellen. Ik zal je vertellen wat ze me verteld hebben. Degene die me hielp, zei dat het lijkt alsof het een soort sensor is.
Heel erg bedankt.
Groeten, Raul.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27021 door handmatig-mechanisch
Hallo, mij is iets soortgelijks overkomen met een Toyota, een benzinemotor. Het probleem zat in de motortemperatuursensor, die de ECU altijd vertelde dat de motor koud was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27023 door handmatig-mechanisch
Hoi Raul, op basis van wat je zegt, lijkt het erop dat Nizome een beschadigde of defecte temperatuursensor suggereert. Iets soortgelijks is mij overkomen met mijn Isuzu pick-uptruck, en het betrof een defecte temperatuursensoraansluiting (die er twee gebruikt, één van de klok en de andere van de defecte ECU). Probeer het gaspedaal bijna helemaal in te trappen bij het starten van de motor als deze warm is. Sommige ECU's detecteren dit als "engine flooding" en injecteren geen brandstof (zoals bij een koude motor). Dit is een voorzorgsmaatregel terwijl je het sensorprobleem oplost. Laat ons weten hoe het is gegaan, succes.