Zoek MDM

Bulletin

Trillingen bij het remmen bij een snelheid van 100 km/u of meer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26123 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillingen bij remmen bij snelheden van 100 km/u of meer
+/- € 30 of € 40 bij Aurgi. De machine meet nauwkeurig hoeveel en waar de parallel is verschoven (toe-in, camber, +/- aan de ene of de andere kant, enz.), zodat de monteur dit kan corrigeren. Vertrouw niet op bandenslijtage; het is aan te raden dit altijd te doen nadat je je schijven of vering hebt laten controleren. Lees wat onze collega uit Costa Rica ons vertelde (het probleem zelf zit in de vering). Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26126 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillingen bij remmen bij snelheden van 100 km/u of meer
Hoi, bedenk ook dat de remschijven krom kunnen trekken als je door water bent gereden. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26128 door handmatig-mechanisch
Hé maat, kijk, ik ken het merk. Ik heb een Fiat gehad. Ze veroorzaken meestal problemen met de vooras. Volgens wat ik heb gelezen, kun je jouw probleem zien door de auto aan beide voorkanten op te tillen met de banden erop. Pak de banden vast en controleer op speling in de fusees. Om de schokdempers te controleren, kijk je gewoon of er vloeistof in zit. Of kijk naar het profiel van de banden; als er kleine nokjes in zitten, heb je problemen met de schokdempers.
Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26131 door handmatig-mechanisch
Het trillingsprobleem is de verkeerde uitlijning van de wielschijven. Het beste is om de schijven te vervangen of, indien nodig, te corrigeren en het remprobleem is opgelost. Wat ze je over de naven vertellen klopt helemaal. Controleer ze en kijk naar hun staat, maar het is waarschijnlijk te wijten aan een gebrekkige uitlijning en balans. Ik weet niet hoe het in jouw land heet, maar het moet iets zijn als wat jij "parallel" noemt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26140 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou je willen vertellen dat het probleem in de ophanging zit, in de schokdempers. Ik hoop dat mijn advies helpt. Groeten uit Argentinië.