Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem
Bedankt, Cracy, voor je hulp. De metingen zijn gedaan en ik kan geen fouten vinden. Alle kabels en zekeringen die ik heb gemeten, hebben doorverbinding. Ik neem aan dat de fout van onderaf komt. Ik zal de bumper moeten verwijderen om te kijken wat ik kan vinden.
Ik laat het je weten.

Als iemand weet waar ik moet zoeken als ik hem verwijder,
bijvoorbeeld: rechts van de radiator eronder.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26415 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem
Als de radiator geen lampje heeft en de auto brandstofinjectie heeft, wordt de elektromotor aangestuurd door de computer. Zo ja, installeer dan een parallelle installatie, dat is eenvoudiger. Zo niet, controleer dan of de elektromotor rechtstreeks op de accu werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26419 door handmatig-mechanisch
Kijk, vriend: je moet de grille (radiatorkap) verwijderen. Als je voor de auto staat, vind je rechts en aan de voorkant van de voorbumper (ik weet niet hoe dat in jouw land heet) een elektronische module die de ventilatormotor aanstuurt en ook het commando om deze te starten ontvangt van de airconditioning, via de motor-ECU.
Ik raad je aan om de stekker 10 minuten los te koppelen, aangezien sommige condensatoren geladen blijven en de elektronische module vastloopt. Wanneer je hem weer aansluit, start je de auto opnieuw en laat je hem op de gewenste bedrijfstemperatuur komen. Controleer vervolgens of de ventilator start. Ik heb een aantal modules moeten vervangen, terwijl andere het probleem oplossen door ze los te koppelen en weer aan te sluiten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32653 door handmatig-mechanisch
Opgelost. Bedankt allemaal,
de storing zat in een kabel net achter het luchtfiltercompartiment aan de rechterkant, die los zat. Die kabel is met het blote oog niet zichtbaar; je moet erachter reiken om hem aan te raken. Ik ontdekte het probleem toen ik de hele auto al van binnen en van buiten had gedemonteerd en het toevallig zag. Ik heb hem aangesloten en alles werkte. Met

vriendelijke groet, en tot de volgende storing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32902 door handmatig-mechanisch
Kijk naar de voorkant van de radiator, achter het rooster. Meestal zitten er relais in een driehoekige doos die de elektrische ventilator activeren.