Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25906 door handmatig-mechanisch
Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Peugeot 307 1.4 HDI. Mijn probleem is dat de automatische en handbediende airconditioning het niet meer doen, net als de ventilatormotor. Het probleem waar ik me het meest zorgen over maak, is de ventilator, omdat ik in een bergachtig gebied woon en het daar tijdens elke rit erg warm wordt.
Wat moet ik controleren?
De zekeringen zijn allemaal goed. Ik heb ze afzonderlijk gecontroleerd met een zekeringtester.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25907 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem
Controleer de relais, temperatuursensoren, systeemconnectoren en controleer of de thermostaat niet vastzit. De meest voorkomende problemen zijn de contacten. Maak goed schoon met elektronicareiniger.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden - 14 jaar 1 maand geleden #25911 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 1.4 HDI Koelprobleem
Bedankt voor je hulp, vriend, maar het probleem is: waar bevinden deze onderdelen zich in de auto, of hoe kan ik ze vinden? Er is geen kaart of aanwijzing waar ze zich bevinden. Ik heb hier geen flauw benul van.
Laatst bewerkt: 14 jaar 1 maand geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25916 door handmatig-mechanisch
Hallo, de zekeringen bevinden zich in de zekeringkast van de motor. Til hem op, ze zitten onderaan. Ik denk dat het er 30A zijn. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25918 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat u moet doen als u geen schema's van uw voertuig hebt, is zorgen voor ten minste een automultimeter, of in ieder geval een multimeter met een minimale impedantie van 1.000.000 ohm of 10 megaohm. Op het deksel van de zekeringkast moet vervolgens de waarde van elke zekering en het bijbehorende verbruikselement worden gemarkeerd. Meet vervolgens de continuïteit tussen de zekeringen die betrekking hebben op de klimaatregeling en het koelsysteem van het voertuig. Als u merkt dat de draden naar de ECU leiden, moet u beginnen bij het verbruikselement en naar de relaiskast gaan. Ik raad u aan om te doen wat u op een schema vindt, zodat u het circuit gemakkelijker kunt begrijpen. Ik hoop dat u goede resultaten krijgt. Succes.