Zoek MDM

Bulletin

Help alstublieft met de elektronische ontsteking van GM!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25452 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met elektronische ontsteking van GM alstublieft!!
Oké, maar wat betekent het dat de verdeler een hoge spanning heeft?
En welke spoel moet ik vervangen? De hoogspanningsspoel (die in de behuizing zit) of de pickup die de wisselspanning aan de module levert?
De contragewichten voor de voorloop zijn verroest, dat kan ook een storing veroorzaken.
Ik heb de verbinding met de verdeler al gecontroleerd en zelfs een nieuwe geplaatst die uit de module naar de hoogspanningsspoel loopt. Wat kan ik nog meer controleren?
Ik wil die storing op de truck echt oplossen!!!
Bedankt voor je reactie, Heldat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25620 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met elektronische ontsteking van GM alstublieft!!
Sorry dat ik niet eerder heb geschreven, ik had mijn pagina niet geopend vanwege tijdgebrek. Kijk maar, als je de spoel bovenop de verdelerkap hebt en de ontstekingsmodule ook, dan is het een verdeler met een hoge energie. Deze verdelers behoorden namelijk tot de eerste die meer dan 45.000 volt op de secundaire spoel produceerden, waardoor er een intensere en effectievere vonk in de cilinders ontstond. Vervang eerst de secundaire spoel, dat wil zeggen de vierkante spoel. Controleer bij het verwijderen of de kap niet kapot is. Als je scheuren ziet, vervang deze dan. Maak de verbindingen tussen de spoel en de voeding goed schoon, ook de aarde. Zorg dat alles schoon en goed geïnstalleerd is om stroomlekken te voorkomen. Vergeet niet om siliconenvet onder de module aan te brengen, tussen de basis en de module zelf. Ik hoop dat je condensator niet is kortgesloten. Het is een vierkante condensator die zich naast de module bevindt. Verwijder deze en test deze. Als dat niet het geval is, werkt hij niet meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25888 door handmatig-mechanisch
Oké, zou deze spoel de module kunnen laten doorbranden?
En nog iets: ik heb de connectoren die naar de modules gaan, een van de aansluitingen was doorgebrand, wat betekent dat de stekker gezekerd was. Ik heb die kabels samen met de condensator vervangen. Nu is een van die kabels eraf gevallen toen het gat met de vrachtwagen viel. Zou het kunnen dat het slechte contact tussen de module en de spoel ervoor heeft gezorgd dat de stekker is gesmolten en de module is doorgebrand?
Ik ga een foto van het onderdeel bekijken, zodat je het gratis kunt bekijken!!

Ik heb alles wat je me hebt verteld al gecontroleerd en wat ik fout heb gedaan, is dat ik
echt heel erg bedankt heb voor je hulp.
Ik wacht op je reactie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #25890 door handmatig-mechanisch
Kijk, de aardverbinding van de module loopt via de schroeven waarmee de module vastzit. Het is heel gebruikelijk dat die schroeven op de schroefkop roesten. Verwijder de roest als die er is. Het is mij al meerdere keren overkomen dat de module doorbrandt door een defect in de variabele reluctantiespoel. Deze variabele reluctantiespoel produceert het signaal voor de module om de vonk te laten overslaan. Dit is mij overkomen bij Chevrolet Ford Dodge trucks. Bij Chevrolets met een verdeler met de spoel erin, heeft deze geen weerstand; de spanning komt rechtstreeks van het contactslot. Ik hoop dat dit je helpt.